Gå til innhold

Hjelp til total modifisering av XR3I?!?


Escort-mekkern

Anbefalte innlegg

Ønsker å fikse opp en -86 xr3i cab som jeg skal bruke til sommeren.

Jeg vil ha masse kraft, godt drivverk, bra bremser osv.

Lurer også på om det kan la seg gjøre å putte inn 4wd. Har ike så mye peiling på dette men er villig til å bruke masse tid på dette da jeg er uføretrygded å tursler hjemme hele dagen alikevel.

 

Jeg ønsker en bil som er rå teknisk og slik men bilen skal ikke skille seg ut i det hele tatt

Det er først når vi møtes i krysset det vises.

 

Dette er noe begrenset økonomisk men jeg er villig til å prøve det meste.

 

Noen som har noen bra tips til meg.

 

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor og driv i fra RST.

 

Dette gjorde jeg med en 89 Xr3i cab. Var drit moro! Denne motor'n er helt lik, og detter rett nedi motorrommet!

 

Bare vær obs på at mengdefordeler'n til RST suger big-time! Jeg bygde om min med innsug i fra EFi, cossie dyser og haltech datasprut.

Etter lettere modifiseringer ble det 127hk på hjula...

 

Tror du skal styre unna 4x4 til det chassiet med mindre du har planer om å bygge om chassiet??

 

Gå for RST du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor og driv i fra RST.

 

Dette gjorde jeg med en 89 Xr3i cab. Var drit moro! Denne motor'n er helt lik, og detter rett nedi motorrommet!

 

Bare vær obs på at mengdefordeler'n til RST suger big-time! Jeg bygde om min med innsug i fra EFi, cossie dyser og haltech datasprut.

Etter lettere modifiseringer ble det 127hk på hjula...

 

Tror du skal styre unna 4x4 til det chassiet med mindre du har planer om å bygge om chassiet??

 

Gå for RST du...

 

håper virkelig det var en trykkleif inne i bildet der... 127 hk på hjula med rst maskin er mindre enn originalt... skal ikke akkurat mye til for å hale ut 200 hk av motoren og med datasprut kan du hale ut 300+(mange penger og mye tid!)... cheers

 

ville gått for en rst motor helt klart! når det gjelder motorstyring er jo cossie- eller datasprut best, men siden du sier det er begrenset med midler til prosjektet tror jeg jeg ville brukt den originale motorstyringen.. da må du bytte ledningsnett og motorstyring også bare så du er klar over det..

 

bytt ut kammen med en piper 285t2 kamsett eller en kent cvh35, chip så ladetrykksperra fjernes så opp i ca 1 bar, luftfilter, en bakpotte du kan se rett gjennom, gruppe A toppakning og nye bolter og helst litt lett portmatching så er du ikke langt unna 200 gamp.. ;)

 

når det gjelder bremser er jo bremser fra en cossie en god investering, det selges adapterplater til cossie caliptere http://users.turbosport.co.uk/cossieclint/s2280mm.htm

 

4x4 kan du nesten bare glemme uten mye penger og MYE kunnskap og tekniske ferdigheter...

 

konidempere og et 40mm senkesett, polyforinger og fjørbeinstag foran og bak så henger bilen som klistret.. husk at dekk er også viktig... :P :drive2

 

:wave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper virkelig det var en trykkleif inne i bildet der... 127 hk på hjula med rst maskin er mindre enn originalt... skal ikke akkurat mye til for å hale ut 200 hk av motoren og med datasprut kan du hale ut 300+(mange penger og mye tid!)... cheers

 

ville gått for en rst motor helt klart! når det gjelder motorstyring er jo cossie- eller datasprut best, men siden du sier det er begrenset med midler til prosjektet tror jeg jeg ville brukt den originale motorstyringen.. da må du bytte ledningsnett og motorstyring også bare så du er klar over det..

 

bytt ut kammen med en piper 285t2 kamsett eller en kent cvh35, chip så ladetrykksperra fjernes så opp i ca 1 bar, luftfilter, en bakpotte du kan se rett gjennom, gruppe A toppakning og nye bolter og helst litt lett portmatching så er du ikke langt unna 200 gamp.. ;)

 

når det gjelder bremser er jo bremser fra en cossie en god investering, det selges adapterplater til cossie caliptere http://users.turbosport.co.uk/cossieclint/s2280mm.htm

 

4x4 kan du nesten bare glemme uten mye penger og MYE kunnskap og tekniske ferdigheter...

 

konidempere og et 40mm senkesett, polyforinger og fjørbeinstag foran og bak så henger bilen som klistret.. husk at dekk er også viktig... :P :drive2

 

:wave

 

Vil tro at de originale 140 hestene er målt på Motoren og ikke på hjula. Er stort effekttap via drivverket og mange av hestene har forsvunnet før de møter asfalten.

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe cheers

 

Det er tydelig at jeg er inne i rett forum med dette.

Merker at det er mange som er dyktigere enn meg og at folk her inne er villige til å komme med tips.

Det er mange steder ikke dette er holdningen.

 

Jeg har tenkt litt... Det må da være mulig å finne en rst som er skadet et eller annet sted i europa. Ta inn bilen som delebil på en eller annen måte osv.Ser for maeg at det må være en eller annen snørunge med alt for mye bil som har dundra utfor veien.

Jeg trenger jo bare motor,gir,div stag osv

 

 

Noen tips hvor jeg finne dette?!? Eventuelt en database på norsk eller engelsk? Jeg ble tipset om http://www.mobile.de men der forsto jeg ikke noe. Det var veldig tysk for meg :fire:

 

Håper på utrolig mange bra svar og forslag til løsninger på bilen.

Skal legge ut bilder så snart jeg får tatt noen bra bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår