Gå til innhold

Par spørsmål

Ranger emnet


NiCco

Anbefalte innlegg

Lurte på hvor jeg finner a-stolpe instrument holder til corrado g60, det er vel forskjel på den amerikanske/canadiske a-stolpen kontra den europeiske?.

 

Også om dere har noen idèer om det finnes noen motorfester til corrado g60 annet en standar VW typen, det vil si noen kraftigere saker.

 

Hvem sender jeg topp og slikt til for modifisering?

 

Også ett sisste ett :) Olje tempen viser rundt 110 ved "normal" kjøring som vel er litt i overkant? Noen som har montert en olje kjøler og som kan gi meg størelse på den, og hvilke temperetaurer du leser etter installasjonen.

 

Takk takk

 

-NiCco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hva A-stolpe holder så kan vi evt hjelpe deg med å lage ett, hva motorfeste anbelanger så finnes det en del forskjellig, men om du tar deg en tur innom så kan vi "lime" opp det originale slik vi har gjort med våre egne biler, det funker supert. (vi fyller dem bare med urethane) hehe...

VW og Dodge, en tynn röd linje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hadde samme problem med corren min selv. Oljen lå på 110 ved normal kjøring så jeg fikk tak i en Oljekjøer på en ca 10x40 cm (CIRKA!!!) Altså en ganske liten kjøler. Og istedet for å koble meg rett innpå en oljeslange fikk jeg tak i et adapter som jeg festet på oljefilteret som hadde et termostat på 90 grader. Det vil si at jeg ved normal kjøring fikk en temp på litt over 90 grader og på langkjøring 90 grader stort sett hele tiden. Kjøleren ble montert foran i grillen bak den ene tuten.

 

Funka greit! Veldig fin investering på slike motorer! Men anbefaler en større kjøler om man skal gasse litt ;)

Ikke alle har skjønt det, men det har tydeligvis du.... Klikk der ->www.dirtysnow.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svaret! Må seriøst få meg en olje kjøler nå, på en middels varm dag ligger den på 120 grader og det kan umulig være særlig bra!

 

Den adapteren du snakker om virker genial, hvor får jeg tak i en slik? og er det en grei jobb å sette den på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...
Originally posted by k2bjarne

Hadde samme problem med corren min selv. Oljen lå på 110 ved normal kjøring så jeg fikk tak i en Oljekjøer på en ca 10x40 cm (CIRKA!!!) Altså en ganske liten kjøler. Og istedet for å koble meg rett innpå en oljeslange fikk jeg tak i et adapter som jeg festet på oljefilteret som hadde et termostat på 90 grader. Det vil si at jeg ved normal kjøring fikk en temp på litt over 90 grader og på langkjøring 90 grader stort sett hele tiden. Kjøleren ble montert foran i grillen bak den ene tuten.

 

Funka greit! Veldig fin investering på slike motorer! Men anbefaler en større kjøler om man skal gasse litt ;)

 

Drar frem igjen en gammel tråd jeg....

 

Jeg har tenkt på oljekjøler, og har funnet en bra fra Mocal. Men hvordan i huleste får man ut olja av kjøleren og slangene når man bytter olje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RSG60

Den lille skvetten er vel ikkje så mykje å bry seg med! Den tynnes ut av den nye olja, men vist du absolutt vil, så kan du jo koble fra slangene og blåse ut resten med litt svak trykkluft..

 

Det går vel på nesten 1 liter ekstra olje med en 19 raders kjøler + noen meter med slanger. Blir kanskje litt mye å la være igjen?

 

Gjør det noe om det er luftlommer i systemet etter man har byttet olje? Noe det jo vil bli hvis man kobler fra slangene.

 

De finnes ikke kjølere med tappeplugger eller lignende da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår