Gå til innhold

Vannkrane og varmeregister!

Ranger emnet

Trond D

Anbefalte innlegg

Er det noen som har vannkrane og varmeregister liggende som er i tipp topp stand? Da er jeg intresert. Mitt lekker og må derfor skiftes. Jeg har en 88 model. Med vannkrane mener jeg den som sitter i motorvegg med to slanger på.

Noen andre som har hatt dette problemet og kan si meg om det er vanskelig å skifte?

Takker for svar m'm

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den varmekrana er en slitedel på bilene, vært bortpå 3 av 4 740'er hvor denne krana lekker. Selv bytta den. Den krana er litt kronglette å bytte, men når du skal bytte varmeregister så skal ikke det by på så store problemer fordi du kommer lettere til, eneste er at denne sveiva på krana har lett for å knekke.

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytta akkurat kran på min 940

Kjøpte den på mekonomen.

Denne var av så dårlig kvalitet at den ikke kunne brukes.

Det var for mye slark i armen på krana, slik at den glapp ut av styremekanismen som vaieren sitter på.

Var på mekonomen og det viste seg at de andre de hadde på lager hadde samme problem.

Fikk igjen pengene og dro på volvo og kjøpte en der som kosta 300 kr mer, men den virker hvertfall....

Og han som har lagd/plassert krana og holderen med vaieren skulle hatt seg en skikkelig omgang... Makan til kronglete...

Har du hatt lekkasje lenge?

Jeg har hatt det en stund og det resulterte i et fint lite hull i gulvet....

1991 940 GL B230FB 340.000 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får en ny en sendt fra opphåging i Bergen til 450kr. JA, det har hvert nesten i et år nå. Gikk greit om sommeren for da ble ikke varmeapparatet brukt, men nå gå det en liter i uka. Får håpe det ikke blir hull. Skar du opp gulv trekket for å finne ut at det var hull?

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider