Gå til innhold

Bilder: Dunluper

Ranger emnet

Dunluper

Anbefalte innlegg

• Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bestiller meg nok det kameraet selv nu! :D elsker bilder.. hehe

Det kommer du ikke til å angre på,du blir bare bedre og bedre jo flere bilder du tar med Canon`et,blir nesten litt avhengig.

Dog skulle jeg hatt bedre objekt,syns den originale 18-55mm som fulgte med var DÅRLIG...

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler ikke å bruke blitz på fartsbilder siden du da må stå så nerme bilen at det blir farlig, og att blitz lys fungerer som kort lukkertid. valg av lukker tid kommer ann på hvordan du ønsker at bildet skal bli.

velg så rask lukkertid som mulig hvis du er ute etter å fryse bevegelsen. spesielt på bilder fra siden, hvor du ser felgene, er ikke dette et godt valg siden det ser ut som om bilen er parkert ute på banen. hvis du er ute etter skarp bil og dus bakrund er lukketider mellom 1/200 og 1/30 tingen, helt etter hvor trent du er på å få en stødig panorering og hvor stor prosen av bildene dine du trenger klare.

har selv brukt lukkertider helt ned i 1/30 på noen av bildene jeg har lagt ut. synes da bildene får en uekte førelse som jeg ikke liker. valg av lukkertid kommer også ann på hvor fort bilen kjører og hvordan du står i forhold til bilen. kommer den ca rett mot deg er ikke lang lukkertid noe bra, siden du ikke har murlighet til å panorere.

ikke bruk stativ, bruk hele overkroppen til å rotere med og ikke bare hendene og hodet

to eksempler på fartsbilder jeg har tatt med panorering

IMG_3134.jpg

Kamera: canon a80 -- 1/30s f/8

IMG_7035.jpg

Kamera: Canon 350d 17-85mm -- 1/125s f/16

fartsbilder av bil er også mulig å ta fra en annen bil i fart. her er linser med bilderstabelisator en fordel men fult mulig uten. her kan man gå mye lengre ned i lukkertid enn på panorerings bilder +- 1/30 er å anbefale

IMG_0030.jpg

Kamera: Canon 350d 17-85mm -- 1/25s f/8

www.FransN.com

Bilder av din bli?? send PM eller Mail

Canon + Apple + Adobe

Lenke til kommentar
Del på andre sider