Gå til innhold

Fjerne riper

Ranger emnet

thomassj

Anbefalte innlegg

Fikk igjen bilen min fra lakkering her om dagen, var midt på dagen så jeg såg over lakken nøye i sol lyset og parkerte bilen i garasjen fordi jeg ikke orka å begynne å skru den dagen.

Tar ut bilen neste dag og får øye på en RIPE som går fra fram til bakskjerm!!! angry angry angry Tror bare det er klarlakken som har gått der siden en fortsatt er blå men litt mattere

Hva ER beste måte/middelet å bruke for å fjerne denne, bilen er Blå metallic

ER fra meg i frustrasjon 2 dager etter lakering er bilen oppripa!! WTF angry

95 Golf 3

94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt

85 Volvo 740

88 Volvo 740 delebil

87 Volvo 240 Stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ville muligens ventet noen uker før jeg hadde gjort noe slikt.

Lakken er fortsatt myk en stund etter lakkering. Så en skal være YDERST forsiktig med å begynne å putte på ting på fersk lakk. SPESIELT grove ting som lakkrens.

Hør med lakkverkstedet, de har nok det beste rådet.

320si -06
535i -87
528i -85
5xxi? -82 prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg vil først ha snakket med lakkereren! Er han seriøs har han utstyr som fjerner ripa raskt!

En bør også vente en 3 ukers tid før en polerer ny lakkert bil.

Jeg vil ikke anbefale å bruke lammeulls rondell den vil lage mange runde småriper i topplakken. Disse ripene er veldig vanskelig å bli kvitt. Det beste du kan bruke på en nylakkert bil når ripene er fjernet er Lahega hardvax.. Produktet gir en god beskyttelse mot ytre påvirkninger. Best i test Bilsport. Produktet kan du kjøpe på http://www.autoboss.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil først ha snakket med lakkereren! Er han seriøs har han utstyr som fjerner ripa raskt!

En bør også vente en 3 ukers tid før en polerer ny lakkert bil.

Jeg vil ikke anbefale å bruke lammeulls rondell den vil lage mange runde småriper i topplakken. Disse ripene er veldig vanskelig å bli kvitt. Det beste du kan bruke på en nylakkert bil når ripene er fjernet er Lahega hardvax.. Produktet gir en god beskyttelse mot ytre påvirkninger. Best i test Bilsport. Produktet kan du kjøpe på http://www.autoboss.no

men er den pakka der beregna på metallic lakk??

95 Golf 3

85 Volvo 740

88 Volvo 740 delebil

87 Volvo 240 Stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kjøper noen autoglym eller autoboss produkter på bilextra i morgen. nå har det natruligvis vært en forbabnna katt å spøla på bilen å, den har hoppa opp på bagsje rommet for så på taket men da den hoppet ned på panseret har den sikkert sklidd å spøle nedover framskjermen og panseret :fire: :fire: :aug: :aug:

95 Golf 3

85 Volvo 740

88 Volvo 740 delebil

87 Volvo 240 Stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du og drar litt spytt over ripa og den blir borte, så kan den som regel poleres bort.

Spørs hvor dyp den er.

Ville ikke begynt med dette selv hvis du ikke har utstyr til det.

Hør med dem som lakkerte bilen om de kan hjelpe deg.

Har sjekka det å ripene kommer bort når det blir vått. men er det noen som vet om det må være varmt for å polere???

95 Golf 3

85 Volvo 740

88 Volvo 740 delebil

87 Volvo 240 Stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ca 4-5 grader, er det for kaldt?

Du kan drive lakkrens i minusgrader hvis du har en roterende (ikke eksentrisk) poleringmaskin.. for da utvikles det varme pga friksjon..

Du får ikke bort stort med riper for hånd.. Men hvis du vil prøve.. så kan jeg anbefale meguiars scratchX.. Veldig mild rubbing.. mye lettere å få godt ressultat med enn autoglym sin hvertfall.. men du må jobbe mye med den.. Det tar tid.. hvis ikke du får bort ripa med den, så må du ha maskin..

Forresten prøvd om du kjenner ripa med neglen.. hvis du drar neglen på tvers av stripa.. og du kjenner den.. så tror jeg du skal slite leeenge for å få den bort for hånd, hvis det i det hele tatt går...

OBS: Du skal forresten være veldig forsiktig med hvaslags poleringsmidler du bruker på så ny lakk.. Veldig få podukter som finnes i produsentenes "konsumer-line" er egnet for bruk på nylakkert bil(lakkrensen til autoglym blandt annet er en av de du bør holdt deg langt unna!).. Jeg ville ha ventet noen uker..

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider