Gå til innhold

Olje Catch tank...

Ranger emnet

volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare med hvor en kobler inn oljecatchtank og hvilken hensikt den har??? Skal jo være så forbanna fint det der, men er den brukendes til noe?

Eller er det bare en sånn Bling-Bling sak som alle burde ha?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier bare EN ting!!!!! COLA FLASKE!!!! :) Best og billigst!

Funker vel fett det :)

Hvordan gjør du det rent praktisk ? Putter slangen opp i flasketuten og gir gass ?

Bilder ?

Bare lurer siden jeg skulle gjort noe med veivhusvent. på min 245. Der går bare slangen rett ut i løse lufta.

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hvært på rudskogen jeg! :)

Ok, var en annen da, som måtte løpe ut på banen og hente cola-flaska si. Så ikke noe særlig komisk ut... hellothere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min gamle ford scorpio måtte veivhusventilasjonen kobles til luftfilteret, ellers ble oljen presset ut av toppakningen. e det ikkje sånn på skikkelige biler? ;) har sett d6 med colaflaske, og b23e med b20-toppdeksel (med et hull i til ventilasjon).. d6en lakk olje, men det var en rimelig dårlig motor.. b23e'en lekker ikkje..

gjør som ford, kjøp volvo =)

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 months later...

her er min heime snikra olje catchtank som har luftfilter, oljenivå og avtapping laget i stål. funker bra og er billigt og enkelt å lage:)

oljecatchtank.jpg

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider