Gå til innhold

Vintersnurr!

Ranger emnet

FiveTen

Anbefalte innlegg

jeg skal oppover til søstra mi dn hælga, såe tenkte jeg at d kunne vært skøy å truffet flere folk:)

såe skal nok ut å kjøre på lørdags kvellen.. :hammer selv om d kanskje er mere politi ute da...

Ja, er nok litt mer politi ute da! Men di fleste er vel å passer på alt for fulle 18-åringer på fest! Så kan jo hende at det er da man er "tryggest"!?!?

Men noen som vet hva som skjer om jag blir fersket i å "leke" meg på en parkeringsplass eller lignende? Og hvis jeg får anmeldelse på meg, skal det vel godt gjøres at jeg blir tatt...er mange 240-er i bodø! ...med mindre jeg blir meldt inn for mange ganger da! =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan sladde overalt i bodø... Har parker volvoen for vinteren, men pappa har en VW caravelle rwd den er morsom på vintern :)

hehe, joda! =p Det er jo en mulighet! =p Men går det å bytte bare selve kanalen???? Hvordan gjør man det, og er det veldig dyrt og mye arbeid?

er dyrt å fikse det på verksted Bodø karosseri fabrikk skulle ha 5000,- får bytte en gulvplate på ca. 50x50 cm.. da hadde jeg demontert alt.. plata kosta ca. 270,- til Veng og jeg sveiset den inn på ca. 1 time..

Kanalen bytter du enkel selv de er for det mest punktsveiset, du borre bar ut punkten sagger litt og de er av, jeg brukt 2 dager på bytte på en volvo jeg hadde..

Joda, men så er det jo også slik at jeg ønsker å fortsatt være en fri gutt etterpå, og ønsker heller ikke at bankkontoen skal vær tømt! Så en plass der man hadde vært litt skjult hadde vær fint! Der man ikke forstyrret noen eller ble forstyrret selv! Ønsker ikke å provosere noen heller! :)

Men er det verdt å bytte kanalen? Og hvor dyktig trenger man være med sveiseapparatet? Og hva er vanskeligst med å få det til? Jeg har sveist lite selv, men pappa er ganske flink...men likefult...blir det EU-godkjent om jeg gjør det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prebendju, hørte purken i ørje området stoppa alle biler, og dem med sommerdekk fikk ikke kjøre videre. hehe, rart vinter pluteselig kommer.

men ganske mange biler som står forlatt langs veiene i oslo

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe joda oss bodø rånere finer du utafør sas i byen eten bak sas under taket eller ret utafør hovd ingangen alså på parkeringsplasen ret over gata før å være helt nøyaktig eller man kan også stå bak jære tutafør sas atme havnas katekjøken konklusjosn er at du finer oss utafør sas hotele mit i sentrum heheh =) ellers bruker vi å slade på 2 3 plaser når vi ikke gjør det i gata å di plasene er bak sity nord og nede på rønvikleira runt ringnes å helt yterst på burøya hehe så du som ikke hva i miljøe det er bare å dok opp på å runt sas så komer du dei sikert in i miljøe vi her det jævlig kult =) bare å kom å prat med oss å til du som skal bare på besøk det er bare å gjør opp på sia så kan vi helt sikert vis dei plasene vi slader =)

Har dysleksi så jeg Beklager alle skivefeil =P håper jeg gjør mei forståt... =)

Volvo power =) =)

X.volvo 244 dl 1977 model motor B19

X.volvo 360 gl 1987 model motor B200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA Da var snøen her i Bodø!!!! =D

Og det er FLÅTT synes jeg! Da kan man slenge og "drifte" uten å ødelegge hjulene og uten å slite så mye på driverk etc! MEN! I går var jeg å gjorde noe dumt/artig! =p

Jeg presterte å ta en "liten diskret" 360-graders snurr....opp på fortauet! Med noen ganske så høye kanter! Og jeg trodde først jeg hadde revet av bakakslingen eller noe slikt for det reiv å smalt VELDIG i det jeg for sideveis opp på kanten i 50 km/t! Men jeg fant ut at det ENESTE som var skjedd var en totalvraket felg(stålfelg, verdt ca kr 0,-) og at festet for jekken var klemt litt sammen, så jeg må bruke ei tang for å rette det ut, så er alt helt bra!

Bortsett fra enda en liten ting(som bare delvis skyldes mitt lille "uhell"! =p ). Og det er at jeg fikk et lite hakk i ene kanalen...og der viste det seg at den var så å si gjennomrustet! uhhmmwhat? HVA skal jeg gjøre med dette? Går ut fra at det gjelder flere plasser enn akurat her! Og er det vits å gjøre noe i det hele tatt?

MEN tilbake til topic... Noen andre som har noen liknende (eller mindre ille eller værre) historier fra årets møte med glatta? =p

halla å kan jeg spøre om viken 240 du kjøre lurer på om jeg har set dei ?? =)

Har dysleksi så jeg Beklager alle skivefeil =P håper jeg gjør mei forståt... =)

Volvo power =) =)

X.volvo 244 dl 1977 model motor B19

X.volvo 360 gl 1987 model motor B200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det verdt å bytte kanalen? Og hvor dyktig trenger man være med sveiseapparatet? Og hva er vanskeligst med å få det til? Jeg har sveist lite selv, men pappa er ganske flink...men likefult...blir det EU-godkjent om jeg gjør det selv?

Spør hvor rusta den er ellers da, jeg fikk det godkjennet, men varka bilen ca. mnd etter siden jeg fant rust i Stor deler av gulvet.

Kjøpt med en ny volvo som jeg bytta ut litt av gulvet på vist tydelig hvor det var sveiset, BT mann spurt hvem som hadde sveisa jeg at det var jeg og ha kikket litt og OK godkjennet, Denne bilen etter 2 år demonter verdier og varket siden jeg fant mere rust på den som jeg ikke gida å fiks. .

Så få det godkjennt er ikke noe problem, vist det ser bra ut.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halla å kan jeg spøre om viken 240 du kjøre lurer på om jeg har set dei ?? =)

Jada, Jeg kjører en lyseblå metallic 240 87-mod sedan. men den er ikke senket, sotet eller noen ting!!! =p Har bare en orange wunderbaum pga at noen har spydd i bilen min! =p Men det går tre med samme farge som min tror jeg, men de andre har en banner i front/bak ruta eller orange markerings-lys på sidene av bilen! :) Hva kjører du slags bil da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har jeg slædda! :D skulle hente søstera mi på stallen på mandag... det regna nede i byn, men langt oppi hælvete på grusvei var det pluttselig snø og jeg kom jo selvsagt på dårlige sommerdekk... liten venstresving og ned en bakke... rett åt skævven! hehe.. eller... nærma meg mer et gjorde, og bilen stoppa akkurat så den stod å vippa på kanten av et 2 meter høyt "stup".

Trur nok det hadde blitt taksenking på meg hvis jeg hadde sklidd 20cm til! :drive2

og i går (onsdag) kom det masse snø, samtidig med mine kliss nye piggdekk! :D hatt lappen siden 6. sept i år, og selvsagt måtte volvoen prøves! cheers slapp på 4. gir uten cluch! :drive2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute i går å slædda med piggfrie forran og piggdekk bak, dreiv å ratta og justerte, rævva logra fint, så blei det en snurr gitt. Fronten 1meter inn i brøytefonna, rygga ut. gikk ut av bilen, sette på dekselet til tauekroken, ingen skade skjedd, kjøre videre. Digg med volvo! Det holder!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider