Gå til innhold

Liten topp.. Større motor??

Ranger emnet


bjartmar86

Anbefalte innlegg

Etter en liten diskusjon med en mekaniker lurer jeg på en ting.. Jeg snakket med en mekaniker på Nissan / BMW som hadde en 325 med 320 topp, og det skulle vist gå bedre. Jeg har lagt merke til at Top Secret også har valgt dette i sin Supra (3sGTE). Så også at det er andre som bruker RB25det topp på RB30ET motorer.

 

Hva er eventuellt fordelen med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det gjeller bmw og sikkert mange andre er det at toppene fra mindre motorer tåler mere da det er mere gods i dem. mindre kjøle kanaler osv. men ulempen er at man ofte må bearbeide disse toppene mye før dem er brukendes. portes frese ut forbrenings kammer osv.,

Mvh

Ole-P

[o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front)

[x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bmw motorene som du nevner er at 2 liter toppen er mer stabil på grunn av mindre kjølekanaler... mindre forbrenningsrom så har du en sugemotor er jo dette positivt, med tanke på høyere komp.. men det er innsugs og utblås kanalene er mindre.. så jeg vet ikke om det er no efektøkning i det hele tatt med å bytte fra 2.5 til 2.0 topp... det de som oftest gjør er å sveise igjen kjølekanele litt å plane toppen på nytt... for å få den like stabil som 2 liter toppen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår