Ovander Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 Hallo folkens Er ny på forumet her , og har lest igjennom alle 46!! damndamn sidene og brukt søkefunksjonen , men finner ikke noe omtale om 6.0L Vortec motoren som står i min 2000-mod Silverado . Mine spørsmål er som følger : -har det noe for seg å fjerne denne store tønna av en potta bak (som samler v+h-side til et utløp) og gå for 2 rake potter i stedet? Får en noe merkbar effektøkning av det ? -kan ett oppegående bilverksted som har spesialisert seg på el.nikk og styringsenhet gjøre noe med tanke på effektøkning , bare ved å omprogramere styringsenheten ? I så fall , hvor mye i ca-tall prater vi om her ? Er jo en billig billett for å få litt mere sprut i PU'en hvis det kan gjøres . :) Mvh Ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Oktober 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Du får neppe noen merkbar effektøkning eller bensinreduksjon bare på bakre potten.En kolega av meg fjernet alle pottene og kjørte bare med katalysatorer og rake rør på sin Tahoe5,3.Lyden ble koselig men ingen forskjell ellers.Bytter du eksosmanifolder og alt bak kunne du nok fått 10-15 hester mer, men det koster jo flesk. Det finnes en mengde "hjemme"programerere å få kjøpt til ca 3-400 $. Men jeg har ikke sett noen tester hvor de virkelig holder det de lover.Uansett tester amerikanerne bare effektøkninger, drivstoff forbruk intreserer dem ikke noe særlig ser det ut til.Har ihvertfall ikke sett noen tester hvor dette er tema. Disse har mye stasj til disse motorene: http://store.summitracing.com/default.asp?target=eadvsearch.asp&SearchType=Engine Den eneste måten å kjøre virkelig billig på er med et gassanlegg.Slik prisene er i dag tjener du det inn på ca 30000 km og kjører deretter for ca 8 kroner milen.De nye anleggene som selges nå switsher selv mellom bensin og gass og du som fører merker ingen ulemper. Ellers finner du mye om disse motorene her: http://www.ls1tech.com/forums/ Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ovander Skrevet Oktober 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Ok , men ang exsos ; lyden er jo verdt noe den da :) Hvilke firmaer i Norge driver med "chip-tuning" på amerikansk ? Er jo ørten på dusinet som gjør dette på tysk og japser , men vet ikke helt om de har min tillitt for å utføre dette på min . Ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Jeg måtte bytte potte på Astroen nylig. 95 modell. Den hadde enkelt 3" bak til potta og enkelt 2,5" fra potta og ut bak. Jeg kjøpte en dynomax potte som ser ganske lik ut som den originale, men skal ha langt bedre flow. I samme slengen bytta jeg også fra 2,5 til 3" fra potta og ut bak. Merker bra forskjell på dreiemoment. Lyden er mulligens bittelilttegrann høyere enn før, men langt ifra ubehagelig. Vurderte å bytte til potte med 2 x 2,5" utløp og bygge om til 2 x 2,5" ut bak. Hadde jo sett ganske tøft ut, men gadd ikke. Bilen er en bruksbil og rørene bak hadde blitt liggende temmlig nær reservehjulet. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Hallo folkensEr ny på forumet her , og har lest igjennom alle 46!! damndamn sidene og brukt søkefunksjonen , men finner ikke noe omtale om 6.0L Vortec motoren som står i min 2000-mod Silverado . Mine spørsmål er som følger : -har det noe for seg å fjerne denne store tønna av en potta bak (som samler v+h-side til et utløp) og gå for 2 rake potter i stedet? Får en noe merkbar effektøkning av det ? -kan ett oppegående bilverksted som har spesialisert seg på el.nikk og styringsenhet gjøre noe med tanke på effektøkning , bare ved å omprogramere styringsenheten ? I så fall , hvor mye i ca-tall prater vi om her ? Er jo en billig billett for å få litt mere sprut i PU'en hvis det kan gjøres . :) Mvh Ove Detta er den nye generasjon small block fra gm dvs det er jern blokk på 5.3 og 6.0 men er lik i konstruksjon som LS1 litt annet innsug ogtilbehør men. Finnes masse trimm deler til denne motoren men først bedre åndig så kam chips har lite/ingenting for seg på disse motorene da de MÅ programeres på ruller av eina dealer som ikke finnes i norden ei heller har kompetane eller utstyr. Men det finnes LS1Edit software som kan endre ALT på disse motoene da er det bare å trykke i ven mens bilen jobber i rullene. Men hold deg fast det er enormt med parametere i disse styreboksene. Mvh LS1 fan Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg