Gå til innhold

hvor henter bilen min strømmen fra?

Ranger emnet


Tor O'Connor

Anbefalte innlegg

du ble kanskje bra forvirret da du så overskriften?

saken er den at idag oppdaget jeg at lysene mine i lyktene og i dashbordet blir sterkere når jeg kjører og står på tomgang, så blir lysene normal igjen etter 2-3 sekunder. og dette skjer omatt og omatt igjen. når dette skjer ligger turtelleren og veksler mellom 800 til 1100 omdreininger fram og tilbake.

 

vifta i varmeapparatet øker også hastighet i samsvar med lysene.

siden lys-styrken går opp må jo det bety at det plutselig kommer mer strøm, men hvordan i all verden går dette ann?? noe er feil, men hva? dynamoen er litt over ett år gammel og batteriet er vel ikke mer enn 8-9 måneder.

 

kan jo nevne at jeg nettopp flytta jordingskabelen til forsterkeren fra et dårlig jordingspunkt å ned i beltespenna, men det kan jo ikke være det som er årsaken, for "fenomenet" skjer når jeg ikke har på cd-spilleren å.

nå: mazda 626 2,0i 16v DOCH 1988 modell (148 HK)

før: golf 3 1,4i 1994modell (60 HK)

en vis mann sa en gang til en bileier med liten motor:

"if you can't race it, style it "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel... for meg høres det ut som om den der greia som, faen typisk at eg ikke kommer på hva det heter nå da :D lol det skal være en dings som passer på at strømmen fra dynamoen ikke skal hoppe opp og ned slik, kommer ikke på hva den heter, men tipper den har tatt kvelden...

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nokk spenningsregulatoren din som er blitt homo... Ikke kjør mer før du har byttet den!

 

hmmmm.... bruker jo bilen hver dag da. hva kan eventuelt skje da? hvis det da er spenningsregulatoren som er homo :hammer

nå: mazda 626 2,0i 16v DOCH 1988 modell (148 HK)

før: golf 3 1,4i 1994modell (60 HK)

en vis mann sa en gang til en bileier med liten motor:

"if you can't race it, style it "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått vite at det er regulatoren i dynamoen som er fucka... jælva bra!!! den er ikke et år gammel en gang. lukter det reklamasjon her ja!!!

 

mener at det har skjedd i d siste, da jeg merket d for en dag siden, men d har jo begynt å bli mørkt nå så det var jo derfor jeg merket det. kan godt henne at det har skjedd for lenge siden. noen som har noe formening om hva årsaken kan være? at kulda kanskje har fucka opp i ting? (hvis d da har skjedd nå i klimaskifte)

nå: mazda 626 2,0i 16v DOCH 1988 modell (148 HK)

før: golf 3 1,4i 1994modell (60 HK)

en vis mann sa en gang til en bileier med liten motor:

"if you can't race it, style it "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår