Gå til innhold

Forskjell på Pioneer deh-770Mp og deh-7700Mp

Ranger emnet

Breisladdern

Anbefalte innlegg

Godt alle syter så jææææævlig over billige varer fra USA.

Dere skal ikke stille dere opp på kaia og sjekke om alle bruktimporterte biler har korrekt antall hk?

Denne kommentaren sier vel mer om deg enn om oss....dette har noe med prinsipper å gjøre. At det er billig i USA er helt greit. Og de som ikke bryr seg om utstyret kan brukes i konkurranser i Norge, tilfredstiller Norsk radio osv osv må jo bare handle fra USA, ikke no galt med det. Men når et firma driver med direkte ulovlige forhold så syns jeg det er å gå over streken. Det blir det samme som om vi skulle brukt falske fakturar på alle varene vi importerer til Norge, kun for å spare moms på kjøpesummen. Moms er ikke noe man betaler forgjeves, det er tross alt med på å drive dette landet, uten at vi skal gå nærmere inn på det her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg syter da slett ikke over lave priser fra USA eller noe annet sted, det er helt i orden for min del, men når de prisene baserer seg på svindel, er det slutt på aksepten fra min side. Her er det snakk om en som åpenlyst svindler staten for moms, og i tillegg lurer norske kunder til å være med på det. Og problemet her er definitivt at det er et firma som gjør det, og som lever av den svindelen her.

At enkeltpersoner som handler sammen til eget bruk på nett over landegrensene blir enig om en "praktisk" pris på faktura eller hk-antall eller whatever, plager nok de fleste (inkl. staten) mindre. Det er heller ikke lovlig, men ikke helt sammenlignbart med dette her. Her er det som sagt en som lever av det, og da håper jeg du ser litt lenger enn bare din egen lommebok.

Og jeg vil tro det faktisk er de norske kundene som må betale regresskrav + straffegebyr for unndratt moms, når den tid kommer. Norske firmaer som handler av Megabillig flere ganger kan få straffesak mot seg i tillegg. De har jo også tjent penger på denne svindelen ved at de selger varene videre. Ansvaret burde ligge på hr. Pedersen, men får man ikke tak i noe penger der, kan nok myndighetene gå for kundene hans isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh... hvilken informasjon er det du har fra "tollinntaket"?? At du kan trekke fra amerikansk moms på fakturaen? Ingen har vel nektet for at det er riktig, skal jeg eksportere noe, får jeg jo refundert norsk moms igjen.

Har du virkelig informert "tollinntaket" om at du setter en falsk verdi på produktene du sender til kundene dine? Og informerer du dine kunder om at de er med på momssvindel mot staten når de handler fra deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skal ikke stille dere opp på kaia og sjekke om alle bruktimporterte biler har korrekt antall hk?

Tenkte jeg ville kommentere denne jeg :)

Hva tror du skjer om du oppgir feil antall hk, og f.eks blir utsatt for en bilulykke.

Bilen blir så tatt inn til teknisk kontroll, og whoops. Jeg tror neppe man slipper billig unna da for å si det sånn..

Akkurat det samme vil skje med de som tar inn varer til Norge og medvirker til juks med priser og mva for å få endene til å møtes, blir man tatt så får man fort en regress som river håret av de fleste :)

Som fornuftige folk sier, det lønner seg å være ærlig i det lange løp..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg ville kommentere denne jeg :)

Akkurat det samme vil skje med de som tar inn varer til Norge og medvirker til juks med priser og mva for å få endene til å møtes, blir man tatt så får man fort en regress som river håret av de fleste :)

Som fornuftige folk sier, det lønner seg å være ærlig i det lange løp..

Hva er straffen for å jukse med verdier på pakkene da? Tror ikke man får allværdens smekk om man blir "tatt". Uansett så kan man jo skylde på avsender? Siste 2 gangene jeg har bestilt fra eBay så satte selger verdi på pakkene til $50, uten at jeg sa noe som helst.

Det er ikke MB jeg prøver å forsvare, men å få frem at det er MANGE som bestiller direkte fra USA, og det kan man jo ikke gjøre noe som helst med uansett.

Og det å diskutere dette emnet i HVER ENESTE tråd som handler om ting som ikke er kjøpt i Norge, er jo meningsløst.

I like my women like i like my scotch.. 12 years old and mixed up with coke

-03 Mazda 6

x93 Mazda 323 GT-R

x91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare frustrert av å lese slike tråder...

Dessuten er vel topic long gone :rolleyes:

Skjønner ikke hvorfor folk her snakker om amerikansk moms!

For det første heter det TAX.

For det andre må denne betales bare dersom:

- varen kjøpes i butikk

- varen bestilles fra en bedrift som holder til i samme stat som du bor

TAX betales altså bare av folk som bor i USA, og kan heller aldri trekkes fra siden den aldri skal legges til på varer som vi her i Norge kjøper fra derover.

USA er et spesiellt land, ikke som alle andre land...

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare frustrert av å lese slike tråder...

Dessuten er vel topic long gone :rolleyes:

Skjønner ikke hvorfor folk her snakker om amerikansk moms!

For det første heter det TAX.

For det andre må denne betales bare dersom:

- varen kjøpes i butikk

- varen bestilles fra en bedrift som holder til i samme stat som du bor

TAX betales altså bare av folk som bor i USA, og kan heller aldri trekkes fra siden den aldri skal legges til på varer som vi her i Norge kjøper fra derover.

USA er et spesiellt land, ikke som alle andre land...

Mvh

Stian

Vet endel stater i USA har det de kaller salestax, denne varierer fra stat til stat. Mener å huske den var 7% i Florida og den blir lagt på i kassa, så den står ikke på prislappen i butikken.

Kan du oversette TAX og VAT til norsk og komme frem til noe annet enn MVA?? bare lurte litt på hvor du klarte å finne denne problemstillingen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt, ikke mye, men litt forskjell på når enkeltpersoner gjør dette seg imellom på varer til eget bruk, og når firmaer gjør dette organisert, spør du meg. Megabillig lever av dette, og er veldig stor i kjeften når det gjelder hvor dyrt det er her i Norge, og hvor lave priser han har. Med tanke på hva slags butikk jeg nå har skjønt han driver, kan jeg forstå hvorfor det er billig med endel ting der ja.

Joda, men Megabillig får jo faktisk denne tilbake når han eksporterer varer? Han har vel selv betalt tax/moms for varene når han har kjøpt inn det folk har bestilt, og dette gjør han jo fra andre butikker og firmaer der borte. Så han har nok rett i at prisene er uten amerikansk moms, men det er fullstendig irrelevant for oss her hjemme.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet endel stater i USA har det de kaller salestax, denne varierer fra stat til stat. Mener å huske den var 7% i Florida og den blir lagt på i kassa, så den står ikke på prislappen i butikken.

Kan du oversette TAX og VAT til norsk og komme frem til noe annet enn MVA?? bare lurte litt på hvor du klarte å finne denne problemstillingen:)

Ifølge det jeg har lært oversettes faktisk TAX til skatt ;)

I denne sammenhengen heter det faktisk Sales TAX.

TAX varierer fra stat til stat ja. Stort sett er denne ca. 8 %.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge det jeg har lært oversettes faktisk TAX til skatt ;)

I denne sammenhengen heter det faktisk Sales TAX.

TAX varierer fra stat til stat ja. Stort sett er denne ca. 8 %.

Mvh

Stian

Når du oversetter noe så må du jo oversette det til Norske former, kan ikke direkte oversette alt, da hadde det blitt mye feil:) Men ja Tax betyr skatt, men i varesalg sammenheng så vil jeg kalle det amerikansk moms, hvertfall i oversatt form:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh... hvilken informasjon er det du har fra "tollinntaket"?? At du kan trekke fra amerikansk moms på fakturaen? Ingen har vel nektet for at det er riktig

Er jo det jeg sier! Har du problemer med dette ta kontakt med myndighetene

slik flere andre selgere i Norge har gjort tidligere. De fikk ikke medhold hverken

fra tollvesenet eller skatte-etaten. Dette har vært diskutert tidligere. At du gidder å dra det opp igjen får være ditt problem.

Er du Politi på QXL også! Der er det vel kun et lite fåtall av selgere som oppgir noe til fylkeskattekontoret. Der får du mye å gjøre gitt. Jeg ønsker deg og andre lykke til på jakten etter svindlere. Jeg har andre ting å gjøre enn å springe rundt og følge med hva andre gjør så jeg sporer av her. ;-)

Ha en fortsatt fin helg!

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på Tysk bruktimport av biler i Norge. Jukses enormt på telleren sto det nylig i avisa. Ingen gjør noe med det. Folk blir lettlurt, staten står bare og ser på at det skjer. Så lenge kronene ruller inn er alt iorden.

De bør stille seg på kaia og sjekke alle kontainerne med varer som kommer inn i landet. Tollerne stikker ikke hodet inn og teller og sjekker alt som er inni dem

og dobbelsjekker på tolldokumentene. Dette må jo være noe for megabillig som bare driver på med fanteri. :hammer

Ha en nydelig helg så lenge.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo det jeg sier! Har du problemer med dette ta kontakt med myndighetene slik flere andre selgere i Norge har gjort tidligere. De fikk ikke medhold hverken fra tollvesenet eller skatte-etaten. Dette har vært diskutert tidligere. At du gidder å dra det opp igjen får være ditt problem.
Du får slutte med svindel da, så er det nok ingen som bryr seg om deg og ditt firrma noe mer. Håper ihvertfall du forstår det ikke er noen som bryr seg med hva du gjør med den amerikanske momsen, det er det at dine kunder blir lurt til å betale alt for lite moms til Norge som er problemet her, og at dine priser er basert på at kundene dine må svindle staten. Hva er det som gir deg rett til denne svindelen? At enkelte andre kjeltringer gjør det samme??

Vær obs på Tysk bruktimport av biler i Norge. Jukses enormt på telleren sto det nylig i avisa. Ingen gjør noe med det. Folk blir lettlurt, staten står bare og ser på at det skjer. Så lenge kronene ruller inn er alt iorden.
Vel, folk får da sannelig passe på selv, og kjøpe den bilen de vil ha. Staten får faktisk inn det samme i engangsavgift og moms uansett hvor langt bilen har gått, om du ikke var klar over det. Du prøver å få fokus vekk fra deg her, men du drar bare deg selv ned.
Lenke til kommentar
Del på andre sider