Gå til innhold

Vann i coupen bak førersete

Ranger emnet

Ayapuri

Anbefalte innlegg

Ja, skulle kjøre madammen på jobb og hva ligger bak førersete. MASSE vann. Andre gang det skjer ved mye regn og vind. Det som også er så rart, hvor i helsike kommer det fra? er jo ikke vått noen andre steder enn på gulvet bak førersete. Har heller ikke vært ute å kjørt tidligere i dag. Da jeg snakker om vått så ligger det ihvertfall 1 liter med vann der. Ja en liten vanndam. Kommer dette farende igjennom en kanal som det er hull i? isåfall hvem kanal?

Håper på hjelp.

MVH Ken

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet på min forrige Golf II 4 dørs. Men har ikke det problemet lengre nå som jeg har 2 dørs. Husker ikke hva som var galt heller, men til meg lå det iallefall 4-5L vann. Fyllte en 10L bøtte nesten halvfull. tok tilslutt ut gulvtrekket å spylte det rent, og hengte det til tørk. Hva som var galt er jeg ikke sikker på, men tror det kan være dørpakningen. Det kom bare plutselig ikke mer vann inn?!

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket dørplasten? Ta av dørtrekket og se om plasten bak er hel og fin, og ikke minst tett mot stålet i døra. Kan f.eks spyle mot døra med hageslangen mens du har av dørtrekket for å se om det er tett. Var det som forårsaket min lekkasje, når jeg fikk vann på gulvet bak førersetet.

Når jeg hadde problemer med takluka ble taktrekket vått først.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte trådarmert undertaksplast...:D

Sikaflex 11FC er din venn, den sitter på ALT. Kombinert med en del gaffateip for å få dritten til å henge mens det hele tørka var det en vinner. Et tips er å stikke plasten innfor stålet i døra helt i nedkant, da slipper du at vann blir stående mellom stålet og plasten - da finner det veien ut gjennom selv det minste hull. Istedet leder du vannet ned i døra til drenshullene. Jeg gjorde det på min - ikke kommet en dråpe vann inn siden.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at byggplast er dårlig synes jeg høres litt rart. Om det er brukt byggplast forstår jeg det godt, for den er jo skitten. Vask godt rent først!

eg brukte byggeplast. den var heilt ny. kjøpt på byggmaker og greier. festa med sikaflex. eit halvt år etter så har plasten løsna fra sikaflexen.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider