Gå til innhold

Radio fra USA

Ranger emnet

Bjørn Vidar Pedersen

Anbefalte innlegg

Vurderer og kjøpe nytt anlegg, og siden det er såpass billig i USA og jeg stadig handler derfra, så jeg tenkte jeg bare slenge det i samme sending. Men så var det det med oddetallsradio da, er det noen som har noen oversikt over hvilke radioer som passer til norske forhold, eventuellt har noen tips om hvordan jeg kan skille de fra hverandre ut i fra modellnummer ? Det trenger ikke være kjente merker, men de må være bra.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grunnregelen er nok enkelt og greit at radioer som selges i USA er laget for amerikanske frevenser og ikke europeiske frekvenser, og vil derfor fungere svært dårlig i Norge.

Enkelte billig-merker har bryter for switching mellom USA og Europe-frekvenser, enten utvendig eller i en meny. De kjente og gode merkene får du som regel ikke denne muligheten på.

Og det er forresten ikke sååå billig med spillere i USA, men jeg skal innrømme at man er dyktig og aggresive på markedføringen overfor kjøpere som fra før ikke har hørt noe annet enn at USA er billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnregelen er nok enkelt og greit at radioer som selges i USA er laget for amerikanske frevenser og ikke europeiske frekvenser, og vil derfor fungere svært dårlig i Norge.

Enkelte billig-merker har bryter for switching mellom USA og Europe-frekvenser, enten utvendig eller i en meny. De kjente og gode merkene får du som regel ikke denne muligheten på.

Og det er forresten ikke sååå billig med spillere i USA, men jeg skal innrømme at man er dyktig og aggresive på markedføringen overfor kjøpere som fra før ikke har hørt noe annet enn at USA er billig.

Ikke SÅÅÅ billig i USA? dummeste jeg har hørt :)

Kan ta et eksempel:

Alpine iva310

20 000kr i norge

under 10 000kr ink fraks fra usa.

Så jeg veit ikke jeg??

hehe.. Men men.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, for å ta billigsektoren; du finner jo spillere til under 1000,- i Norge fra de aller fleste kjente merkene hos de aller fleste forhandlere, og da har de RDS-radio som fungerer. Skal du finne noe som det skal være noe vits å spare penger på, må du vel ned i 600,- ferdig momset i Norge. Altså en utsalgspris i USA på ca. 75$. Da er det vel begrenset hvor bra det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at ikke folk tar seg bryet med å sjekke priser litt rundt i Norge før de kommer til konklusjonen å handle fra USA... Er nok ikke så ofte som folk skal ha det til at Norske forhandlere ikke klarer å matche.

IVA-310 vet jeg har blitt solgt i Norge for 12.995,- over disk, sikkert ennå billigere hos enkelte Norske nettbutikker som selger produkter fra Norske importører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Transmedia: den dagen den skal byttes ut går den sikkert på dynga uansett, har fortsatt original-anlegget fra 1996. :-)

ateam: Det med garanti er noe jeg bryr meg veldig lite om egentlig, kan egentlig ikke huske det har vært behov for det mer enn en gang, og det var på en TV fra Nokia som fabrikken kallte inn et halvt år senere pga. dårlige loddinger, så se det som et veddemål, - importøren vedder på at jeg trenger garanti, og jeg vedder i mot. :-)

Bjørn V. Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte er det jo idiotisk av en importør å vedde på at du en gang trenger garantien :) da har han ikke mye tro på produktet .

Og som du sier garantien får man sjelden bruk for på kjente kvalitetsmerker .

Jeg nevnte jo bare garantien, er jo noen som synes det er greit å ha .

Mvh

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte er det jo idiotisk av en importør å vedde på at du en gang trenger garantien :) da har han ikke mye tro på produktet .

Og som du sier garantien får man sjelden bruk for på kjente kvalitetsmerker .

Jeg nevnte jo bare garantien, er jo noen som synes det er greit å ha .

Mvh

Som sagt, jeg har hatt behov for det bare en gang, og da gambler jeg på at jeg ikke trenger den nå heller, hvis det er et kvalitetsmerke bør man kunne stole på at det vil fungere uten problemer.

Bjørn V. Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... den dagen den skal byttes ut går den sikkert på dynga uansett, har fortsatt original-anlegget fra 1996. :-)
Den er grei... med 10 års avskrivning blir det jo bare enda mer meningsløst å kjøpe noe fra USA for å "spare" noen hundrelapper... ;)

Jeg skjønner ikke at ikke folk tar seg bryet med å sjekke priser litt rundt i Norge før de kommer til konklusjonen å handle fra USA... Er nok ikke så ofte som folk skal ha det til at Norske forhandlere ikke klarer å matche.
Amerikanske nettsjapper er flinke til å overbevise folk om at noe er billig.

Og jeg mener enkelte norske importører snart bør se litt på sin "veiledende pris"-praksis. Greit at mange norske butikker gir gode rabatter i forhold til veil. pris hvis man ringer og spør, men så lenge de fleste kunder ikke tør å ringe eller maile for å spørre, ser de fleste bare på veil. pris og sammenligner den med amerikanske sjapper, og da synes mange det er veldig billig i USA. Hadde norske butikker begynt med nettopriser og lagt vekk endel rabatter, ville man nok fått langt flere salg som ville kompensert rikelig for mindre marginer på hvert produkt, og spart det norske markedet for "feil" produkter som bare gir merket dårlig rykte. Men det betinger også at kundene ikke lenger MÅ kjøpe alt på "tilbud" hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde norske butikker begynt med nettopriser og lagt vekk endel rabatter, ville man nok fått langt flere salg som ville kompensert rikelig for mindre marginer på hvert produkt, og spart det norske markedet for "feil" produkter som bare gir merket dårlig rykte. Men det betinger også at kundene ikke lenger MÅ kjøpe alt på "tilbud" hele tiden.

Ingen dum idè. Men som jeg har sagt 100 ganger før, det er lov å prute i Norge også. Prut til du bli flau, så pruter du litt til, da har du helt sikkert klart å slå de Amerikanske prisene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei... med 10 års avskrivning blir det jo bare enda mer meningsløst å kjøpe noe fra USA for å "spare" noen hundrelapper... ;)

De hundrelappene bruker jeg på fiskeutstyr som jeg også kjøper i USA, halve prisen av i Norge (bortsett fra nå som det er høstsalg da), High-End hjemmestereo og annet morsomt, og da blir noen hundrelapper noen tusenlapper i året. :-)

Bjørn V. Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider