Gå til innhold

Radio fra USA

Ranger emnet

Bjørn Vidar Pedersen

Anbefalte innlegg

catch my drift??? :thumb
Jepp... :thumb

Når staten for en tid siden innførte mva på persontransport gikk fortjenesten min ned med 7% (er 7%mva på persontransport).
...men utgiftene dine ble jo også redusert med 20%, siden du får tilbake momsen på driftskostnadene... så du burde faktisk ha tjent på det. :thumb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

18% forå være nøyaktig.

men nei jeg tjent ikke på det for jeg må vær bidige mnd betale inn mva så jeg har igrunn ikke tjent en dritt...

kundene derimot må betale 5% mere for samme vare.

eksempel: Pål skal transporteres fra a til b,dette kostet før mva ble innført 100kr.

Nå etter mva koster dette 5% mere=105 kr.

(5% generell takstøkning)

nå er jo dette småpenger men på årsbasis utgjør dette en del.

på sikt vil dette utgjøre enda mere da mva på persontransport skal likestilles med mva på varetransport og alt annet som er mva-belagt.

og hvem er taperene???

JO forbrukerene-

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hvem er taperene???

JO forbrukerene-

Med mindre du joiner meg i ett forsøk på å kuppe regjeringen så kommer det alltid til å være slik....

En ting... er det mulig å KUN selge bilstereo for å overleve?

Mange av folkene jeg har snakket med sliter fordi de har valgt å selge dyre varer...sitter som regel med ett lite lager og lite kunder...

Høres skummelt ut :confused:

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å prute 2000kr av en pris du har eller? hehe

Hvis du går inn i en butikk og skal kun ha èn forsterker f.eks så er det ikke like lett å prute, men ofte kan du hvertfall få 10%. Men skal du kjøpe f.eks 2 basselementer og en monoblokk så kan du nok skrape til deg langt hyggeligere pris:) Det er også viktig å etablere et kundeforhold, er du lojal mot en forhandler så er han som regel veldig grei tilbake. Og alle forhandlere i Norge kan handle fra hvem de vil, så alle kan skaffe alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

desverre er det slik at det stort sett aldri er jeg som "får" tilbake men derimot staten som "får" hos meg .

Det skal du være MEGET glad for, for hvis du får igjen moms så er det kun tegn på èn ting, du har ikke tjent penger:) Man skal aldri være bitter over å betale mva, det er ikke våre penger og jo mer vi må betale inn, jo mere penger har vi da tjent:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri sagt at vi ikke tjener penger....men det er mange som innbiller seg at dere importører tjener fett med penger på å selge varene deres til blodpriser.

ingen vits i å utbrodere dette videre da tråden er nok OT som det er noe jeg selvfølgelig må ta min del av skylden for

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider