Gå til innhold

Problem med trimma S3

Ranger emnet

Jon

Anbefalte innlegg

Har et lite problem som jeg lurer på åssen jeg skal løse. Når jeg har kjørt en stund (trodde først det bare skjedde når jeg kjørte hardt) kutter plutselig turboen ut, man kan høre at det viner i turboen men den gir ikke motoren no luft når den får belastning. Når bilen står på tomgang og ruser motoren høres den forsatt like "sint" ut. Ingen varsellamper eller no sånt lyser, men tar jeg av batteripolen og venter til elektronikken nullstiller seg funker det. En annen ting er at det virker som bilen går gradvis dårligere før den kutter ut turboen, men når alt er nullstilt går den no så usansynlig bra! Noen som har en ide?

2001 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumpen har jeg bytta til Forge dump i stål. Luftmassemåleren ja, det hørtes billig ut, hvist det er den tror det kan ha noe med at jeg satt på åpent luftfilter? luftfilteret er av typen blitz. Tok forresten av luftfilteret igår, var ingen olje inni der, bare et fint "lag" med støv.

2001 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by Jon

Dumpen har jeg bytta til Forge dump i stål. Luftmassemåleren ja, det hørtes billig ut, hvist det er den tror det kan ha noe med at jeg satt på åpent luftfilter? luftfilteret er av typen blitz. Tok forresten av luftfilteret igår, var ingen olje inni der, bare et fint "lag" med støv.

Hei

Hvilken chip har du?

Det kan høres ut som det er LMM som er i ferd med å ta kvelden. Det fins mange forskjellige symptoner på at LMM er gåen, avhenger av hvor "gåen" den er. Jeg har brukt åpent filter i alle år og aldri hatt noe problem pga av *det*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider