Gå til innhold

hva gjør dere med bilen om vinteren?

Ranger emnet

ca(2)

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann!

nå er da blitt vinter, ihvertfall her i Hamar..

det jeg lurer på er hva dere med kraftig senking og dyr styling gjør med bilene deres om vinteren, tar dere av styling, eller har dere vinterbil?

Hiver markedets beste piggdekk på sleden, tar gjerne en tectylbehandling og kjører forsiktig i 4-5 mnd.. Bilen min er bare senket 40/15 så ekke mange dager en brøyter med den, går stort sett bra..:)

- 1995 Bmw E36 325i coupe

X - 1995 VW Golf GTi - Solgt

X - 2000 Toyota Hiace - Gamle firmabilen

X 1995 Bmw E36 318is coupe - Solgt

X 1988 Mazda 626 2.0i coupe - Solgt

-------------Sev/Bergen--------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en sommer med utrolig mye subbing/dunking i asfalten (les; humpler og ujevnheter) skal det bli deilig å få på vinterhjula med 45 profil. Og noen felger man ikke er så nøye med.

Har 225/35/17 på sommerhjula og 60/40 senk, så bilen er rimlig lav. Felgkantene er akkuratt uttafor gummien, så har kjørt særdeles forsiktig hele sommeren for å ikke lage hakk i felgene ved ujevheter og kanter.

Hørte jeg dårlig veier?

Hadde jeg hatt styling i fare for å blitt ødelagt hadde det blitt demontert.

Men vinterbil er selvfølgelig det beste.

AC Schnitzer beyond the standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg hatt en oppstylet fin bil, hadde jeg tatt av skjørt og støtfangere for å spare glassfiberen til sommeren.. ligger du bak en lastebil, og du plutselig får øye på en isklomp midt i veien.. såå.. har du ei tynnere lommebok. er ikke så lett å svinge vekk.. =)

- Bmw 320i 24v R6 Sedan 92mod.

[x]Bmw 320i 24v R6 Sedan 94mod.

[x]Derbi Senda SM 02mod.

[x]Mazda 626 2,0 82mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg hatt en oppstylet fin bil, hadde jeg tatt av skjørt og støtfangere for å spare glassfiberen til sommeren.. ligger du bak en lastebil, og du plutselig får øye på en isklomp midt i veien.. såå.. har du ei tynnere lommebok. er ikke så lett å svinge vekk.. =)

Er ikke bare bare å ta av sideskjørt heller da...og det ser jo jalla ut med kanalen full av hvite klips. Venter til våren med å anskaffe det jeg.

Dessuten er det ikke alle som har en org spoiler liggende som man kan tre på når Kong Vinter har landet :)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører med 100/80 senking nå.. det er FOR lavt.. så jeg må bytte til noen 60 fjærer foran til helgen. Så bytte til vinterdekk kan være lurt. bortsett fra dette så ligger jeg for det meste sidlengs mens jeg har teipa fast førerkortet mellom skinkene med gaffateip..

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider