BraTTerN Skrevet Oktober 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Har hørt om en regel/lov som sier at jeg kan gå å hente/kreve lappen min tilbakelevert om det går over 3uker før jeg får noe kontakt fra politiet.. Mista lappen den 15.10-05 (10 dager siden, på lørdag).. Forrige mandag ringte det en mann, og spurte om div. ting, slik som føre osv.. svarte han og han sa det vill komme et brev i posten etterhvert.... Jeg har enda til gode å se et brev (ingen annen kontakt har skjedd i mellomtiden heller), og kom til å lure på denne regelen/loven... Gjelder den meg enda? Har som nevnt ike motatt noe brev, og om det ikke kommer noe på 2 uker til, hvor skal jeg i såfall henvende meg for å få tilbake lappen? Siter Selges: '03 Honda Accord Type-S http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42242515 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet Oktober 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Har hørt om en regel/lov som sier at jeg kan gå å hente/kreve lappen min tilbakelevert om det går over 3uker før jeg får noe kontakt fra politiet.. Mista lappen den 15.10-05 (10 dager siden, på lørdag).. Forrige mandag ringte det en mann, og spurte om div. ting, slik som føre osv.. svarte han og han sa det vill komme et brev i posten etterhvert.... Jeg har enda til gode å se et brev (ingen annen kontakt har skjedd i mellomtiden heller), og kom til å lure på denne regelen/loven... Gjelder den meg enda? Har som nevnt ike motatt noe brev, og om det ikke kommer noe på 2 uker til, hvor skal jeg i såfall henvende meg for å få tilbake lappen? Hvis du ikke har skrevet under på noe da de tok fra deg lappen, gjelder treukersregelen som du nevner. Da skal du ha fått dom i løpet av 3 uker etter at de tok lappen, hvis ikke kan du stikke på politistasjonen (såvidt jeg vet) og hente den. Hvis du derimot HAR skrevet under på at det er greit at de tar lappen din, kan de i prinsippet beholde den så lenge de vil uten å gi deg dom. correct me if i'm wrong. mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BraTTerN Skrevet Oktober 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Vennligst noen, "correct him!" Skrev under på et ark i snutbilen.... Siter Selges: '03 Honda Accord Type-S http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42242515 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 godtok du inndragning av førerkort? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BraTTerN Skrevet Oktober 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Skrev iallefall under på ett ark... Husker ikke detaljene... Pulsen var i hundre og fokuset var mere rettet mot "faenfaenfaenfaen"... Men uansett, så SKAL jeg prøve på å få utlevert lappen, skader ikke å prøve, eller? Så da er det politistasjonen jeg skal henvende meg på? Siter Selges: '03 Honda Accord Type-S http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42242515 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet Oktober 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Skrev iallefall under på ett ark... Husker ikke detaljene... Pulsen var i hundre og fokuset var mere rettet mot "faenfaenfaenfaen"... Men uansett, så SKAL jeg prøve på å få utlevert lappen, skader ikke å prøve, eller? Så da er det politistasjonen jeg skal henvende meg på? Lurer på om du ikke kan trekke tilbake samtykkelsen til at de tar lappen... sjekk det. uansett er det nok politistasjonen som er stedet ja. helst også i det distriktet som etterforsker saken din mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BraTTerN Skrevet Oktober 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Ba om å få saken "overdratt" til distriktet jeg bor i, litt kjipt å bli kalt inn til sak i en by 40mil unna... Men uansett så er det vel lurest å vente i 3 uker, slik at de pluttselig ikke får tanken: "Oj, bra han sa ifra, denne saken må vi raska på for å få grei" også sitter jeg uten lappe uansett... Aner et lite svakt lys i tunellen.... trur nesten det lyser sort, så lite er det :p Siter Selges: '03 Honda Accord Type-S http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42242515 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 lyser sort? hmm. jaja. Du får trekke på nattsynbriller så kanskje du skimter grønt :P Hvor raskt ble du tatt? Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BraTTerN Skrevet Oktober 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 102 i 60sonen..... Siter Selges: '03 Honda Accord Type-S http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42242515 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
algaman Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Kompis av meg ble tatt i speeding, han godtok det ikke, de beslagla lappen seff, 3 uker og en dag etter gikk han på politistasjonen og ville ha lappen igjen. Men neida, det gikk ikke. Dagen etter fikk han et brev, som var stemplet dagen etter, der det sto hva han var tiltalt for og når forhørsretten skulle være. Så i teorien min så pusher du bare på de uansett. mvh Siter x Mazda Mx-3 1,8 V6 2006 Opel Astra GTC 2.0T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTO Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 jeg har mista lappen 3 ganger fikk den igjen etter 3 uker hver gang :peace: godtokk ikke at de tok lappen å ringte advokat så få deg en paragraf rytter du også :pisser: :coplight Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Manuell Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 nå har du driti i postkassa.. Det du gjorde i politibilen var å samtykke til førerkort beslag. etter dette har du 1 uke på å forandre forklaring, fra du nekter igjen er det 3 uker de har på seg, men det er ingen vits i å nekte noe du er skyldig i.. hvis du har kjørt for er det bare å finne frem sparken og busskort! Siter Opel Astra1,7 TDI Nissan 200sx s13 D-Spec BMW e28 Is bil Suzuki bandit Draps maskin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
algaman Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 jeg har mista lappen 3 ganger fikk den igjen etter 3 uker hver gang :peace: godtokk ikke at de tok lappen å ringte advokat så få deg en paragraf rytter du også :pisser: :coplight Og du har lappen ennå? hehe...er det et lys i tunnellen eller? Siter x Mazda Mx-3 1,8 V6 2006 Opel Astra GTC 2.0T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240 Skrevet Oktober 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 Hvis du ikke har skrevet under på noe da de tok fra deg lappen, gjelder treukersregelen som du nevner. Da skal du ha fått dom i løpet av 3 uker etter at de tok lappen, hvis ikke kan du stikke på politistasjonen (såvidt jeg vet) og hente den. Hvis du derimot HAR skrevet under på at det er greit at de tar lappen din, kan de i prinsippet beholde den så lenge de vil uten å gi deg dom. correct me if i'm wrong. mvh oddi dette stemmer nesten:) hvis du ikke har skrevet under, har du krav på å få den tilbake etter 3 uker, HVIS ikke "retten" godkjenner videre beslag i påvente av rettsak/etterforskning... hvis politiet får medhold i videre førerkortbeslag, vel da kan det ta tid...sorry mac Siter Pure VOLVO pover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BraTTerN Skrevet Oktober 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 OK, la oss si at jeg ikke har mulighet for å få den tilbake, hvor lenge kan de holde på den uten å gi meg informasjon? Straffen er jo fra 8 til 12mnd, så når skal jeg begynne å klage? edit: vet at det kun har gått 13dager, men jeg er nysgjerrig, ikke utolmodig :) Siter Selges: '03 Honda Accord Type-S http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42242515 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg