Gå til innhold

Clutch er oppskrytt

Ranger emnet

tohola

Anbefalte innlegg

På onsdag rett før jeg skulle kjøre hjem, dvs ca 900km så skjedde det noe rart med clutchen min, den ble liksom plutselig så lett å trykke inn. Dette hadde skjedd:

Altså, motholdet til wiren i torpedoveggen hadde sprukket og hele dritten hadde dratt seg inn i kupeen.

viewpic.asp?id=36955

Slik så det ut etter jeg hadde fått ut wiren.

viewpic.asp?id=36956

Etter att jeg hadde fiksa det i full fart før jeg skulle på streetmeet ble det seende slik ut:

viewpic.asp?id=36957

Er jo bare en vinterbil, men konklusjon er at det går veldig bra å kjøre 900km uten clutch.

Flere som har vært borti att dette har skjedd med torpedoveggen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går fint å _kjøre_ uten clutch, er værre med lyskrys...

lyskryss går bra :cab

Høres kansje litt brutalt ut, riv girspaken i fri før krysset før du stopper, slå av motoren, sett den i andregir å vri om tenningsnøkkeln på grønt lys, hehe!

Er kansje ikke helt bra for verken det ene eller det andre, men måtte kjøre slik et par mil en dag da slavesylindren på clutsn takket for seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke akkurat anbefalt å gire uten clutch da:p simringene har ikke heeeelt godt av det.

Hadde vel bekymra meg mer over synkroniseringsringene jeg da, tviler på at det blir lekkasjer av å gire uten clutch. :D

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider