Gå til innhold

Prosjekt "GUFFEN"

Ranger emnet

Brandtenborg

Anbefalte innlegg

Det hele startet en dag fatter og jeg hadde en runde og tittet på biler for morroskyld. Vi hadde tittet på en del biler i forskjellige butikker i Ski, og var klare for å dra hjem da vi så en ensom liten Golf stå nede i en bakke med lapp i ruta... Vi stoppet og tittet på bilen. Det viste seg at det var en 86 modell med en 1,8 liters motor. Den hadde heller ikke ruslet mer enn 158.000 km! Takluke hadde den også! Bilen var veldig pen å se på, men var noe lurvete teknisk. Jeg ga fyren et bud, og etter mye om og men fikk jeg bilen til det jeg ville ha for den.

vw003.jpg

Det som var galt med bilen er:

Vann på gulvet inni

Defekt eksos

Løs støtfanger foran

Defekt motorfeste (fremre festet)

Vannet er i fer med å tørke opp og årsaken er funnet og rettet!

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at jeg hadde en Jetta front liggende også! Det må jeg jo sette på! Det første jeg fant ut var at plasen på støtfangeren var strippset på... Var da ikke noe problen å ta av selvsagt!

Men når den løse plasten var fjernet fan jeg ut at bilen var kollisjonskadet! Jernter under var noe bøyd og ødelagt...

vw004.jpg

Men det er ikke noe problem! Får tak i nytt i morgen! Fikk av det stygge jernet og hele frontramma og da blei ikke Guffen pen lenger...

vw005.jpg

Når jeg hadde fått av det var det bare å begynne på motorfestet...

vw006.jpg

Tror det var ganske defekt... Er ikke sikker på hvordan det skal være, men tror ikke jeg skal kunne dra det opp slik:

vw007.jpg

Men nå er alt demontert og da er det bare å vente på morgendagen med nye deler og olje...

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er deilig fridag slutt, og jeg har mekket i hele dag! Var relativt tidlig oppe for å dra ut å handle deler... Siden bilen min ikke var kjørbar etter gårsdagens demontering, måtte jeg låne bilen til fatter! Den er noe bedre å kjøre enn min så jeg var ikke lei meg for det!

Endelig tilbake og delene lempet ut av bilen! Klar til dyst!

vw008.jpg

Siden hele fronten var borte var det naturlig å starte med motorfestet. Den jobben var mye enklere enn noe av det andre jeg gjorde med bilen. Et nytt motorfeste ser slik ut:

vw009.jpg

Når det var gjort, byttet jeg olje.. Tok ikke bilder av det. Er vel litt begrenset hvor artig det er å se på! Hehe!

Men så begynte morroa! Når jeg monterte frontstykket oppdaget jeg at passformen ikke var helt god... Det gamle frontstykket passet jo helt perfekt siden den var ferdig bulket! Hehe! Men til slutt fikk jeg på shitten! Hehe!

vw010.jpg

Da var det tid for det morsomste; lakkeringen!!

vw012.jpg

Endelig ferdig med fronten!!! Jippi!!! Den gamle skaden gjorde seg gjeldende. Ting passer ikke helt i forhold til hverandre... Men det driter jeg litt i! Det er jo mekkinga som er morro!! Hehe! Men til slutt ble den seendes ut som dette:

vw013.jpg

vw014.jpg

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det du som hadde den gamle røde passaten før ell var det en kompis av deg? Noe på E?

vemund

Det var en kompis av meg ja. Erik!

Har potensiale den der

Savner golfen min litt akkurat når det gjelder ting som kan gjøres med den i forhold til renaultn. men men. andre planer da? plast/lyd?

Har vel egentlig ikke så mye planer... Kjøpte den mest for å kunne skru litt igjen! Det er alltid morro! Jeg tar ting som det kommer! Er ikke så ofte hos foreldrene mine som har garasjen... Er litt kjipt å skru i ei gate med lukeparkering! Hehe! Men det blir vel noe mer småfiks tenker jeg! ;)

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider