Gå til innhold

Bilen min - Volvo 245, SOLGT

Ranger emnet

fosse240

Anbefalte innlegg

• 1 month later...
  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå va det visst på tide med uppdates igjen:)

Har satt på ein 531 topp med racing ventilfjærer og vx3 kam.

Og så bytta jeg ledningsnettet til det originale 230f nettet, med visse mods. Jeg brukte el nettet fra 940 med klipp og lim metoden, men det så ræva ut...

Fjærtårnstag og torpedostag fra SAM gjorde susen:) Mener ikke at jeg merka noe forskjell, men det ser pent ut, hehe. Eneste var at det tok litt tid før de klarte å sende det avgårde...

Ellers noen små detaljer som sideblinkers fra 60/70/80 serien er på plass, samt nye skilt med flagg, siden de gamle var flassa og stygge. Men jeg syntes det så ganske pent ut med flagg på den bilen, pga at bilen er hvit.

Kjøpte Nebula 18" felgene som sto på JørgenT sin s60, og ble veldig fornøyd med utseendet!

Utenom det så venter jeg på en haug med deler fra IPD, som tar tid:(

Bestilte justerbart panhardstag, momentstag, stabstag 25/25mm, polyforinger koplett, forsterka fjærtårnplater, støtdempertopper++

Bremsa bilen i benk på et lokalt treff i Haugesund, men resultatet ble egentlig skuffende, selv om jeg visste om det. Trykket synker på turtall, og på bremsinga ved 4. gir sank det fra 1 bar til ca 0,7 utover registeret:(

Men får forhåpentlig i en forsterka akturator til wg snart. Også bestilt fra IPD...

Noen bilder

DSC00326.jpg

CIMG1659.jpg

DSC00321.jpg

DSC00307.jpg

CIMG1655.jpg

CIMG1664.jpg

08' S40 2.0D Summum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... Nå er jo ikke denne bilen så jævlig trimma, så det blir jo heller ikke så mange illsinte hester vel 0,7 bar...... Men ja, det var ikke mye.

Prisen er ikke satt, men blir ikke gratis

hehehe

kan eg tenke meg:D

men du kan vell røpe om d er nærmest 50, eller 150k:P

Mvh Sølve Mortveit

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sailorboy:

Nå venter jeg på goodshit deler fra IPD for ca 10000kr, så jeg tenkte å sette på de delene først... Kommer ikke til å kjøpe meg 240 med det første, så ingen vits i å ha det liggende.

Men har tenkt å sette prisen til ca 65000.

Colli:

Takker:) Men har ikke bilder av ledn.nettet som det er nå da. Men staga oppi der pyntet opp:)

08' S40 2.0D Summum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Nå har endelig delene mine sniglet seg over dammen fra junaiten... Så det har skjedd litt i det siste. Fått på alle foringer, just. panhardstag, forsterkingsplater til fjærtårn, nye svinglagre/topper + nytt senkesett 40mm lesjöfors.

Den skal selges nå, grunnet nybilkjøp. Annonse kommer om litt...

Jeg regna litt på det en kveld, og fant ut at den har kostet meg ca 90 000kr i div deler! Og da snakker vi ikke slitedeler, for de var ikke med i regnestykket.

Her kommer noen dårlige mobilbilder som er tatt i farten!

DSC00331.jpg

DSC00335.jpg

08' S40 2.0D Summum

Lenke til kommentar
Del på andre sider