Gå til innhold

Bilen min - Volvo 245, SOLGT

Ranger emnet

fosse240

Anbefalte innlegg

dette var en pen perle :)

hvor har du eksos anlegget fra?

¨

Mvh Erik

Eksosen er hjemmelaget av diverse potter, rør og bend fra Simons i "løsvekt"...

Det var litt prosjekt, men ble ganske fornøyd etterpå! Passformen er meget bra faktisk! Det vanskeligste var bøyen over bakaselen når røret måtte svinge rundt bensintanken og ikke ta borti fjæra osv.

08' S40 2.0D Summum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du lakkert speilene, eller har du kjøpt dem sånn? Kunne tenkt meg speil i hvitt

til min og.

Jeg har lakkert dem. Ingen problem det, skru dem av og lakk i vei! Bare matt dem ned med noe fint papir først så det ikke flasser etterpå.

Noen mener at den indre delen av speilet/festet bør være svart... Smak og behag

08' S40 2.0D Summum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 months later...

Hmm, på tide å oppdatere tråden min litt kanskje... Det har skjedd litt forandringer, blandt annet ny motor. Fikk inn en skadet 940 turbo '94 på jobb, kjøpte motor og gir, men solgte dessverre m90'en:(

Det tok nesten et år før jeg gidda å begynne på motoren. Men når jeg først begynte så gikk det fort! Overhalte selvfølgelig motoren før jeg satte den i:) Det tok ca en uke. Fikk prøvd bilen litt på bane når jeg var på Eikås treffet nettopp, fungerte fint!! Kjørte selvfølgelig litt med bilen først, hehe. Har montert viking chip i etterkant, som også fungerer som den skal. Skal prøve å hoste opp noen bilder.

08' S40 2.0D Summum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det JørgenT:)

Får legge ut noen bilder av forskjellig.

Motoren som står i nå er en B230FT, og den så ikke ut da jeg halte den ut av 940'en... Regnet med at den var 'ok' - men synd å bare slenge den oppi uten å gjøre noe! Så jeg skrudde den fra hverandre og monterte i nye slitedeler.

Litt bilder:

Skitten blokk..

DSC00063.jpg

Mye avfetting og vasking

DSC00067.jpg

Nylakka og honet blokk

DSC00076.jpg

Nye deler for ca 10 000,-

DSC00065.jpg

Fikk ikke av den jæ... frontplata, så da heiste jeg opp hele driten med kasse etter termostathuset (les: 2 m6 bolter)

DSC00096.jpg

Litt spagetti må man regne med:)

DSC00131.jpg

08' S40 2.0D Summum

Lenke til kommentar
Del på andre sider