Gå til innhold

Bilen min - Volvo 245, SOLGT

Ranger emnet

fosse240

Anbefalte innlegg

Takker:)

Kjørte bare med 0.8 bar da uten chip + original clutch fra 230f, så den er litt mer "spennende" nå!

Håper selvfølgelig på flere slike treff! (selv om oppmøtet ikke var imponerende)

Kan lage i stand privattreff med bare folk jeg kjenner, hvis alle forhåndsbetaler og spytter i litt. Det blir da seff ikke bare Volvo på banen! :) Men 10-15 biler hvor alle betaler da 200-300, alt etter hvor mange vi blir!

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg leverte inn min til solfilmspesialisten i oslo. kosta 3750 for alle rutene bortsett fra siderutene foran.

Kosta mye, men ble kjempefint. Da sliper du også det stygge grønnskjæret som er på billigfilm som du setter på selv.

Syns det var billig jeg..

Fin bil du har, likte det med lyktene..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det:) Ikke så praktisk i disse mørke tider med sota hovedlys kanskje, men er ganske tøft ja!

Tror ikke jeg kommer til å legge ut altfor mye mer penger på bilen, må ha nytt senkesett eneste. Dette kappa jeg for et par år siden, men fjærene ligger å knaker i skålene av og til. Irriterende!

Skal godkjenne, og muligens selge til sommeren... Ligger mange timer i denne bilen da:( hehe

08' S40 2.0D Summum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Var ute å kontrollerte bakdekka forleden... Som jeg trodde, måtte ha nye:) Etterpå iallefall:P

CIMG1559.jpg

CIMG1560.jpg

Fått meg tårnstag + torpedostag fra SAM nuh, pynta opp en del:) Skal se om jeg ikkje kan få tatt et bilde en dag.

Ellers har jeg ikke gidda å få motor i vognkort enda, men lurer litt på å montere Megasquirt... Hadde vært arti å prøvd!

Bytta chip fra Viking til bsr for en stund siden... Motoren oppførte seg rart, så ble kvitt noen problen der. Sliter bare med en feilkode på tenninga ennå:(

08' S40 2.0D Summum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Liten update:) Nye felger, s80 sideblink, og blanke fine stag i motorrom.

Utenom bildene så har jeg skaffet meg en 531 topp som jeg venter på en vx3 kam til.

Har også bestilt litt stag fra IPD... Nye stabstag 25/25, justerbart panhardstag, justerbare momentstag, polyurhetane foringer overalt, nye støtdempertopper og litt annet

CIMG1666.jpg

CIMG1664.jpg

CIMG1667.jpg

CIMG1655.jpg

CIMG1673.jpg

08' S40 2.0D Summum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det ealoken:)

Exerqtor: Har hatt eikerfelgene i 4 år eller noe... På tide å gå opp i dekkstørrelse nå:)

245gl: Hvis du ser på det nederste bildet, så skjønner du at det må spacere til, hehe. Har originale spacere bak med lengre som er 20mm + 25mm utpå der igjen.... hehe

08' S40 2.0D Summum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sattan Øyvind. Er jo max fin den bilen din. Spesielt nå men ny rensede seter og dørtrekk og fete Nebula felger ;). Blir fett når vi får delene fra USA og :)

Samme hva du sier, så har du ræva bak :)

- 1987 740 Turbo Intercooler

- 1983 760 GLE 16Valve

- 1989 760 GLE (Delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok skuffe deg også... Svært så populære disse felgene var, hehe. Solgte dem til colli

Jupp! :) Jeg er kjempefornøyd med de. Er de 4 år gamle? Da har du behandlet de pent. Du ville jo egentlig beholde de, men med litt godsnakking, så var alt til salgs. Fin bil Fosse!

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider