ePiFaNT Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Har selv bestilt fire CA18RNX med matchende diskanter (17TDFC) ment til bruk som hjemmehøyttalere. Håper på å få disse ganske snart :)Kan alltids gjøre et eksperiment ved å bytte ut K2P med disse og høre hva forskjellen blir. Supert! Gjør det og post erfaringene her! :) Og hvis noen skulle lure koster selv Seas sine elementer halvparten i USA :confused: :usa:Så kan dere jo gjette hva jeg har betalt... La meg gjette.. du har betalt for 2 og fått 4? :hammer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 jeg snublet forresten over denne.. XT25 neo. Ut fra bildet later det ikke til å være samme versjon som Eltek har i sitt sortement, men det kan være de bruker feil bilde eller kan skaffe den ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet Oktober 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 jeg snublet forresten over denne.. XT25 neo. Ut fra bildet later det ikke til å være samme versjon som Eltek har i sitt sortement, men det kan være de bruker feil bilde eller kan skaffe den ser ikke noe om denne diskanten på vifa sin side, men er kanskje den diskanten som eltek har på sin side med neodymium magnet? Har selv bestilt fire CA18RNX med matchende diskanter (17TDFC) ment til bruk som hjemmehøyttalere. Håper på å få disse ganske snart Kan alltids gjøre et eksperiment ved å bytte ut K2P med disse og høre hva forskjellen blir. Om de i det hele tatt klarer å spille i nærheten av like bra er de et kanonkjøp! Og hvis noen skulle lure koster selv Seas sine elementer halvparten i USA Så kan dere jo gjette hva jeg har betalt... (Satser på dere forstår hvorfor jeg nevner dette) Det hadde vært supert å høre hvordan disse hadde spilt! Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 690 DKK per par fra www.frequence.dk :) Du vil ikke finne Neo`ene på nettsiden deres, men send dem en mail å hør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet November 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Hva med en 4'' peerless exclusive på dasjen, evt vifa diskanter, men må vel ha noe mellom subben og 4''? Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Peerlessen er slett ikke noe dumt element. Ville også vurdert Seas CA12 tror jeg. Da har du 4" på dashen (jeg ville nok testet ut kickpanel først, om ikke annet enn for å ha sammenliknet..) og 6.5" i dørene. Tror CA18 vil holde mer enn nok om du allikavel skal ha sub i tillegg :) Men det er klart, gode 8" finnes det jo også endel av.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flat Out Accord Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Når det gjelder komposett i prisklassen 2-3000 har jeg valgt Focal Polyglass 130V2 (6,5" er 165V2). De trenger ikke alt for mye effekt, og veldig ren og klar lyd i disse. Er jo invertert dome diskant på disse. Jeg spiller mine av frontruta og opplever ingen ulemper ved dette. For samme pris som disse, tror jeg du skal lete lenge etter samme kvalitet. Iceaudio.no er nettsiden til importøren. Har bare de beste erfaringer med dem. Bare for å nevne som referanse, så har jeg Alpine 9815RB spiller og Audison SRx3 for å drive frontsett og en sub. Funker MEGET bra når man er på et budsjett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet November 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Når det gjelder komposett i prisklassen 2-3000 har jeg valgt Focal Polyglass 130V2 (6,5" er 165V2). De trenger ikke alt for mye effekt, og veldig ren og klar lyd i disse. Er jo invertert dome diskant på disse. Jeg spiller mine av frontruta og opplever ingen ulemper ved dette. For samme pris som disse, tror jeg du skal lete lenge etter samme kvalitet. Iceaudio.no er nettsiden til importøren. Har bare de beste erfaringer med dem. Bare for å nevne som referanse, så har jeg Alpine 9815RB spiller og Audison SRx3 for å drive frontsett og en sub. Funker MEGET bra når man er på et budsjett. poenget er at jeg heller vil kjøpe elementene i deler, for å slippe å få delefilterutgifter og jeg vil utforske litt. Hvis man går over til å plukke litt fra hjemmestereo er det MYE mer å velge mellom og jeg tror at jeg kan få bedre lyd for pengene ved å plukke litt forskjellig billigere men bra snacks, enn å kjøpe et greit nok komp sett. ikke det at jeg mener focal ikke er bedre en greit. Ta feks Alpine status f1 komp settet som koster flesk, som man kan få kjøpt løst fra scan speak mye billigere. Tror faktisk genesis bruker de samme scan speak elementene, bare med litt annet design...? Dette skal liksom ikke være et hastverks prosjekt, men et som går over lang tid. skal gjøre dette skikkelig fra bunnen av, å planlegge nøye før jeg kjøper ting. Regner med at mye kan dukke opp før jeg får bestemt meg! Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Når det gjelder komposett i prisklassen 2-3000 har jeg valgt Focal Polyglass 130V2 (6,5" er 165V2). De trenger ikke alt for mye effekt, og veldig ren og klar lyd i disse. Er jo invertert dome diskant på disse. Jeg spiller mine av frontruta og opplever ingen ulemper ved dette. For samme pris som disse, tror jeg du skal lete lenge etter samme kvalitet. Iceaudio.no er nettsiden til importøren. Har bare de beste erfaringer med dem. Bare for å nevne som referanse, så har jeg Alpine 9815RB spiller og Audison SRx3 for å drive frontsett og en sub. Funker MEGET bra når man er på et budsjett. Jeg hadde 165V2 og lydenvar bra den, men likte ikke diskanten.. kjøte deretter elementer løst til ca samme pris å fikk MYE mer for pengene :) Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet November 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/18/dynabel/newsdet401.htm noe som har erfaring med denne? Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/18/dynabel/newsdet401.htm noe som har erfaring med denne? Det ankom bl.a. 4 stk. slike her i går, sammen med en del annet :D Har bare så vidt fått hørt på de uten kasse, men det høres unektelig bra ut! Ferdig med første delefilter, så må bare kassene tilpasses litt. Kommer tilbake til det om ikke så lenge ;) Men til den prisen tror jeg det bare er "løp og kjøp!". Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet November 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 fått testet de CA18RNX i bilen enda? fikk meg en liten positiv overaskelse da jeg fant ut at det er disse mellombassene som står i høytalerne våre. og disse spiller jo sinsykt deili, og dette er med relativt små kasser.. Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 fått testet de CA18RNX i bilen enda? fikk meg en liten positiv overaskelse da jeg fant ut at det er disse mellombassene som står i høytalerne våre. og disse spiller jo sinsykt deili, og dette er med relativt små kasser.. Nope, fikk de samtidig som diskantene... Så har nok ikke hatt tid til det ennå. Hvilke høyttalere er det du har med de elementene i da? Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet November 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Nope, fikk de samtidig som diskantene...Så har nok ikke hatt tid til det ennå. Hvilke høyttalere er det du har med de elementene i da? Mvh Stian Husker ikke diskantene som er i, men tror det er enten vifa,scan speak eller seas. Det er en softdome som var på tilbud en tid tilbake. samme prisklasse som den de kjører denne uken. Så har jeg da de seas mellombassene og en peerless xls12'' i bånn. gir meget bra lyd det! Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet November 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Noen som kan forklare hva som egentlig er forskjellen på en bildiskant og en diskant beregnet på hjemmebruk. det er jo betydelig størelseforskjell! Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg