Gå til innhold

Da er bilen min krasjet!! V

Ranger emnet

_Sjakalen

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.. hellothere

Som mange lokale helter allerede har gjort, og mange flere kommer sikkert til å gjøre, har jeg nå trådd inn i vegvesenets statistikker... :drive2

Alt skjedde fredag for en uke siden, jeg og Pia (Min Volvo 242) skulle til skolen på Brandbu og kjørte faktisk rolig fordi underlaget var fint og glatt.. Men som topic sier, ikke rolig nok. (For dere som er kjent, rundkjøringa på gran er glatt!!!!) Kom til rundkjøringa på Gran, og hele vegen fra Roa te Gran var det ingen antydning til is, men i rundkjøringa var det isbelagt (Det merket vi...).

Dette resulterte i at begge forhjulene, Host*sommerdekk*host, mistet all kontakt og sklei.. Rompa te Pia fulgte etter, og jeg fikk en fin ukontrollert snurring på 180 grader.

Det kunne gått bra, men den gang ei.

Det er en J**** lyktestolpe ved rundkjøringa.. Den snuste Pia på. Etter snurren tok venstre bakhjul og forhjul tak i grusen ved siden av veien, dette medfører et fint kenguruhopp rett i lyktestolpen, bilen blir slengt tilbake til veien, og lyktestolpen sto faretruende og svaia.. (jeg SKAL prøve å få den ned :D )

Skadene er ikke av den verste sorten, men Pia får litt kosmetisk arbeid på seg. Det gikk en venstre-skjerm, frontlykt +blinklys på venstre side, fanger, spoiler,panser, en spreder OG motorfestet. Frontplata kan jeg fikse, men trur jeg bytter den og. Det verste var igrunn at snutepanseret mitt gikk.. Rustfritt uten bulker, nå har det en fin sjokkbulk og ikke ille,men litt skade på venstre del foran.

Det komiske med det hele er at motorfeste mitt røyk. Riktignok ikke gummien,men selve braketten på traversen...

Så det blir 3-4 timers jobb, men fy så glad jeg er for at jeg ikke har lakkert bilen enda.. og takk Gud for at det gikk så bra som det igrunn gjorde...

Kan prøve å få lagt inn bilder ikveld, men skole, jobb og alt tar tid;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auda, auda.. Detta var synd.. Og ja, rundkjøringa på gran er _såpeglatt_ nesten hele tida.. Mange som har vært uheldige der opp igjennom åra..

men du får få ha lykke til med reparasjonen.. med tanke på topicen, så tipper jeg at du så mitt uhell og :P Det var i første høyresving på rv4 når du tar av fra Brandbu.. heh..

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, pass dere folkens..

jeg har selv fått sladd på bilen i 80km/t på rett strekning (våt asfalt)..

litt skummelt når den slipper med diffbrems..

jeg mistet aldri kontroll, men skal si jeg fikk adrenalinkick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt litt problemer med opplastning, hvor kan jeg få til det?

Ja Zyrex, jeg så tråden din.. Utrulig synd! Kan hende det har gått litt verre en jeg tror.. Ser ikke så veldig pent ut, håper bare ikke fronten har blitt skjeiv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...

her kommer old-school materiale... Det blir ingen bilder, men dere kan få en liten film om hvordan skadene ble.. legg merke til den bulka lyktestolpen.. diameteren VAR vel ca. 12*12 cm på den... Det er den ikke lengre.....

http://s44.photobucket.com/albums/f9/_Sjakalen/?action=view&current=bulkpbil.flv

Enjoy:thumb hmmmmmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider