Gå til innhold

Fire and Ice

Ranger emnet

Helios

Anbefalte innlegg

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Den som sto på garviks var jeg å kikte på , men etter hva jeg husker skulle de ha drømme pris for den - sto en meget stor stereo i den . Med motiv lakerte 15" ere - to stk. Men den ene var det hull i , meget kjekt å kjøpe ny å få den motivlakert ... Etter hva jeg husker var den meget rå. Hvis noen sitter på bilder så må de slenges ut :) Er ikke sikkert men mener å huske at de skulle ha 120 for den - for 3 år siden .

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada.. husker godt den bilen..hehe.. kompisenvar helt i hundre.. han SKULLE ha den bilen når han fikk forsikrings pengene for sin 16v.. hadde til og med fiksa lån på resten av summen. Men så fant dem brått igjen bilen hans.. og dermed ble det ingen handel.. kanskje like greit..

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rallye

Du må jo ikke glemme Golf Rallye .. det er jo den kuuuleste av dem alle.. vertfall den råeste :D

Jeg trodde alle hadde hørt om G60 Limited jeg.. En sånn skulle jeg gjerne hatt. Lurer på hvor mange av de 70 som ble bygget som fortsatt går og er i stand og ikke moddet istykker..

post-1242-13804851208734_thumb.jpg

The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke så mye om Golf Limited, kanskje det ikke er så mye å vite.

Ble bygget i 70 ex i 1989 av VW Motorsport, 1,8 16v G60 motor, 210 hest, 4wd, tipper den kom med det som var av utstyr..

endel bilder på

http://www.basval.nl/html/Limited.html

Passer bra for meg som ennå ikke helt har klart å akseptere 90-fangernes eksistensrett.

For de som kan fransk og har lyst til å skrive sammedrag: http://www.passiongolfgti.com/golf/limited/limited.htm

Ellers var det ikke så lett å finne noe på den..

..eller vent, fant noe på et ordentlig språk:

1989 brachte Volkswagen die auf 71 Stück limitierte und von "Volkswagen Motorsport" produzierte Serie auf den Markt. Der damalige Neupreis lag bei exakt 68500 DM. Als Motor kam ein G60 mit 16V-Zylinderkopf zum Einsatz, der hier 210 PS leistet. Das maximale Drehmoment beträgt 252 Nm. Erreicht wird diese Leistung durch eine scharfe 16V-Nockenwelle, sowie Verdichtungsanhebung auf 8,8 : 1 (G60: 8,0 : 1).

Dadurch konnten Höchstgeschwindigkeiten von mehr als 220 km/h erreicht werden. In 7,2 sec ist die 100er-Marke erreicht.

Aber trotz dieser Daten hat VW den Limited nicht zu einem Spoilermonster verkommen lassen. Ein Sportfahrwerk und Breitreifen sorgten für den richtigen Strassenkontakt.

Gebaut wurde der Wagen in Handarbeit - seine Exlusivität wird durch eine Plakette mit Modellnummer im Motorraum bestätigt.

+ litt til på http://www.doppel-wobber.de/g2_ltd.html

Glitrende vogn. De som sitter på en sånn bil i god stand burde ikke ha noe problem med å komme seg gjennom samlivsbrudd eller dødsfall eller tap av jobb...

The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere er nå i gang og diskuterer, hva er spesiellt med Edition One golf?? Den som kameraten min har er skinnint og el vinduer, men er det mer?

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Nja.. ikke helt.. men på en måte.. eller.. fire and ice utgaven er jo forsåvidt noe ala det samme.. men limited edition og edition one og slik blir litt annerledes..

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VW2

Jeg lurer litt på hva som er spesielt med Wolfburg edition? En jeg kjenner har kjøpt den som står til salgs i motorbørsen nå den til 70000.....

Likte den jeg også, men så så jeg de 'flammene' på siden :( Håper det var klistremerker :P

Men 70k? Var litt mye for en Golf 2 16V

Men den var jo smell pen så, jaja

FORZA MOTORSPORT

Lenke til kommentar
Del på andre sider