520i Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Er bare syk finnish på hele bilen din, texascom..... GLEDER med til å følge med utover vinter`n, og ikke minst på bane til våren!!!!!!! Stå på :wave Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Takk, takk... Ja, den skal brukes på bane til våren ja, gleder meg til det. Få testet utstyret enda mer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FiveTen Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 UTRULIG flott bil!!! :) Den kommer DEFINITIVT blant verdens fineste 240-er(bil i det hele tatt??) i mine øyne i hvertfall!!! :) Men hva er di traktene til egntlig? Og den karbonplata? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Takk takk :D Traktene har som oppgave å få høy hastighet på lufta inn i motoren. Slike forgassere og motor som dette tregner det for å fungere optimalt! Den karbonplata som sitter igjen på gasserene er den ene delen av det komplette carbonboks inntaket. KAn ta noen bilder av den andre delen i morgen etter at jeg har polert den :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 innsug Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FiveTen Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 okei! Men jeg trodde man bare brukte lengre rør for å øke hastigheta på lufta? eller er det mest med turbo at det brukes kansje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Hvis jeg har lengre rør på denne får jeg mere bunndrag men lavere toppeffekt. Traktene mine er midt på treet, ikke for korte og ikke for lange. Og sant som du sier, lengre trakter øker hastigheten til det blir åndenød - da tappes effekten på toppen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 gjelder å finne den "perfekte" lengden for den bilen og det oppsettet. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FiveTen Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 okei! :) Så det blir litt hva man ønsker slags egentskaper på bilen da? Men...hva trenger man toppeffekten til? (Beklager det latterlige spørsmålet! =P ) Men i mine øyne er det egentli noe man aldri har bruk for i norge...men heller moment og akslerasjon! Er jeg bare teit nå? =p Men hvor lange rør er det snakk om når de begynner å bli lange? bare noen cm eller nærmere en meter eller...? Å hva slags diameter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 Er jo på en måte riktig som du sier, i Norge har vi jo ikke brukt for mer enn 100hk og 150 Nm. Men vi har jo baner i Norge, der er effekten fin å ha. Hvis du plusser på rundt 2cm på de traktene jeg har så begynner det å bli langt, og diameteren på rørene er avhengig av hvor store forgassere man har, jeg har 48mm. Da er diameteren 48mm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 Fikk tatt et par bilder av resterende del av boksen nå. Håper det faller i smak :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Oktober 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 Er jo på en måte riktig som du sier, i Norge har vi jo ikke brukt for mer enn 100hk og 150 Nm.Men vi har jo baner i Norge, der er effekten fin å ha. 100hk synes jeg er for lite, har 116hk i vinterbilen, å kjøre 90 mil med full bil er ekstremt slitsomt synes jeg. En gang stor motor, alltid stor motor. Er sågodt å kjøre forbi på impuls, å ikke sende skriftlig søknad fram til maskinisten på andre sida av torpedoveggen å spørre om lov, å i tillegg be til han der oppe om at strekninga er lang nok. hehe Så aldri mer under 150hk ;-) Skal bli morsomt å følge prosjektet ditt i vinter, min garasje å mine prosjekter er 90 mil lenger nord i landet så er redd for at jeg kommer til å bli gal når mørketida slår til for fult. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FiveTen Skrevet Oktober 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 Hehe! 100 HK er jo så klart lite! =p Men jeg har en 240 med en b230K...som betyr 116 HK og 200 nm...jeg overlever! har jo ikke BRUK for mer, men som du sier, det er veldig slitsomt med lite motor, og UTROLIG mye artigere når det sparker litt ifra! Men ikke kom å si at du kjøper en eller anna sinnsyk japansk motorsykkel som klarer 0-100 på under 3 sekunder og er elektronisk sperret på flere hundre km/t for å holde fartsgrensa! Tror nok enkelte paragrafer i trafikkreglene blir litt mindre viktige av og til! ;) Kansje man skal prøve å få tak i en motor å fikse på i løpet av vinterens mulm og mørke.... :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fosse240 Skrevet Oktober 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 100hk synes jeg er for lite, har 116hk i vinterbilen, å kjøre 90 mil med full bil er ekstremt slitsomt synes jeg. En gang stor motor, alltid stor motor. Er sågodt å kjøre forbi på impuls, å ikke sende skriftlig søknad fram til maskinisten på andre sida av torpedoveggen å spørre om lov, å i tillegg be til han der oppe om at strekninga er lang nok. heheSå aldri mer under 150hk ;-) Skal bli morsomt å følge prosjektet ditt i vinter, min garasje å mine prosjekter er 90 mil lenger nord i landet så er redd for at jeg kommer til å bli gal når mørketida slår til for fult. Haha, ekstrmt bra skrevet:) Men du blir ganske flink til å planlegge/hente fart da... Har en del erfaring der! Siter 08' S40 2.0D Summum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Litt forskjell på M47 akslingen og 265'n... Slik står bilen for tiden... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.