Gå til innhold

Siste turen er gjort!

Ranger emnet


Volvo240R

Anbefalte innlegg

  • Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk takk :D

 

Traktene har som oppgave å få høy hastighet på lufta inn i motoren. Slike forgassere og motor som dette tregner det for å fungere optimalt!

Den karbonplata som sitter igjen på gasserene er den ene delen av det komplette carbonboks inntaket. KAn ta noen bilder av den andre delen i morgen etter at jeg har polert den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei! :) Så det blir litt hva man ønsker slags egentskaper på bilen da? Men...hva trenger man toppeffekten til? (Beklager det latterlige spørsmålet! =P ) Men i mine øyne er det egentli noe man aldri har bruk for i norge...men heller moment og akslerasjon! Er jeg bare teit nå? =p Men hvor lange rør er det snakk om når de begynner å bli lange? bare noen cm eller nærmere en meter eller...? Å hva slags diameter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo på en måte riktig som du sier, i Norge har vi jo ikke brukt for mer enn 100hk og 150 Nm.

Men vi har jo baner i Norge, der er effekten fin å ha.

 

Hvis du plusser på rundt 2cm på de traktene jeg har så begynner det å bli langt, og diameteren på rørene er avhengig av hvor store forgassere man har, jeg har 48mm. Da er diameteren 48mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo på en måte riktig som du sier, i Norge har vi jo ikke brukt for mer enn 100hk og 150 Nm.

Men vi har jo baner i Norge, der er effekten fin å ha.

 

100hk synes jeg er for lite, har 116hk i vinterbilen, å kjøre 90 mil med full bil er ekstremt slitsomt synes jeg. En gang stor motor, alltid stor motor. Er sågodt å kjøre forbi på impuls, å ikke sende skriftlig søknad fram til maskinisten på andre sida av torpedoveggen å spørre om lov, å i tillegg be til han der oppe om at strekninga er lang nok. hehe

Så aldri mer under 150hk ;-)

 

Skal bli morsomt å følge prosjektet ditt i vinter, min garasje å mine prosjekter er 90 mil lenger nord i landet så er redd for at jeg kommer til å bli gal når mørketida slår til for fult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! 100 HK er jo så klart lite! =p Men jeg har en 240 med en b230K...som betyr 116 HK og 200 nm...jeg overlever! har jo ikke BRUK for mer, men som du sier, det er veldig slitsomt med lite motor, og UTROLIG mye artigere når det sparker litt ifra! Men ikke kom å si at du kjøper en eller anna sinnsyk japansk motorsykkel som klarer 0-100 på under 3 sekunder og er elektronisk sperret på flere hundre km/t for å holde fartsgrensa! Tror nok enkelte paragrafer i trafikkreglene blir litt mindre viktige av og til! ;)

 

Kansje man skal prøve å få tak i en motor å fikse på i løpet av vinterens mulm og mørke.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100hk synes jeg er for lite, har 116hk i vinterbilen, å kjøre 90 mil med full bil er ekstremt slitsomt synes jeg. En gang stor motor, alltid stor motor. Er sågodt å kjøre forbi på impuls, å ikke sende skriftlig søknad fram til maskinisten på andre sida av torpedoveggen å spørre om lov, å i tillegg be til han der oppe om at strekninga er lang nok. hehe

Så aldri mer under 150hk ;-)

 

Skal bli morsomt å følge prosjektet ditt i vinter, min garasje å mine prosjekter er 90 mil lenger nord i landet så er redd for at jeg kommer til å bli gal når mørketida slår til for fult.

Haha, ekstrmt bra skrevet:) Men du blir ganske flink til å planlegge/hente fart da... Har en del erfaring der!

08' S40 2.0D Summum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår