Rally Koffen Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 sykt pen bil... hvordan styling har du ? veit den er custom men har du støpt selv eller modda fra andre biler ? Siter 89 Mazda 323 4x4 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Sideskjørtene er de som man får kjøpt fra bcb, men de har små mods. Front og bakspoiler er fra V70, den gamle typen. Der er det gjort en del mods for at de skulle bli slik de ble. Takk for kommentaren :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Racing Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 hvor mye koster felgene der?? Siter Lundberg Performance 88 Volvo 740(Weber) 85 Volvo 740 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Nebulafelgene koster omtrendt det samme som R-felgene, 38.000kr. Siste oppdatering: Fikk til slutt tak i riktig medbringer som passer på original mellomaksling, gav kr. 300,- for den. Ikke ille det med tanke på at den er ubrukt. Har tatt forskjellige mål i dag for å finne ut hvor splinesen på clutchen blir liggende i forhold til splinesen på kassa og generelt hvordan hele kassa blir sittende i bilen. Adapterplaten jeg skal bruke er av aluminium som blir 20mm tykk. 265 kassa er 554mm lang, mens M47 kassa er 529mm lang (dissen målene er tatt fra der clutchhuset ligger inntil motoren til bakerst på medbringeren). Da får vi en diff på 25mm, og det er det mellomakselen må kortes inn. Akslingen korter jeg selv, spenner den opp i dreiebenken og stikker den av der og sveiser den sammen igjen på jobb. Dette gleder jeg meg bare til å begynne med, alt er klart for kortingen nå :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 må ikke mellomaksling balanseres? du må sikkert gjøre det etter du har korta den inn å Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Om han er skikkelig nøyaktig når han gjør det bruker det å gå bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Om han er skikkelig nøyaktig når han gjør det bruker det å gå bra. Bør være god til å sveise da:) men ingenting er umulig som sagt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Skal ike balanseres etter korting nei. Kan vel kalle meg en perfeksjonist, bruker heller litt tid på å gjøre ting ordentlig enn å gjøre det fort. Og kan nevnes at jeg fikk toppkarakter på skolen i sveising, dreing og montering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 jeg korta inn min, har ikke trengt å balansere den ihvertfall. kjenner ikke noe vibrasjoner. bare husk at det er en "overlapp" inne i mellomakslingen, så du stikker den av rett bak sveisen for så å ta av det du skal, å banske inn biten igjen =) om du skjønte hva jeg mente? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Vet at jeg bare skal stikke av den ytre hylsa slik at jeg får en styring jeg kan banke akselen inn på etter kortingen og deretter sveise. Så jeg skjønte hva du mente :P Og uansett fint at du nevner slike ting, man kan lett sette seg fast i fella hvis man gjør unødvendige feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 jepp. jeg gjorde detta med rettholdt og vinkelsliper :P hehe. lagde bare en fin fuge og sveiste sammen.. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Funker det! Men bruker benk jeg ettersom jeg har det. Akslingen din er vel hel enda den ? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 den har da ikke revna enda ;) hehe Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Enda en oppdatering... Har på følelsen at folket her liker bilder så da klemmer jeg til med det. Stakk av akslingen i stad, brukte dreiebenken og brilla for å få det stødig. I morgen skal jeg bestille aluminium til adapterplata og sveisingen av akslingen tar jeg på tirsdag. Mambo: Akslingen din ryker nok aldri. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Sykt pen Volvo 240 det der. Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg