Gå til innhold

Siste turen er gjort!

Ranger emnet


Volvo240R

Anbefalte innlegg

  • Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nebulafelgene koster omtrendt det samme som R-felgene, 38.000kr.

 

Siste oppdatering:

 

DSC02247.jpg

 

DSC02249.jpg

 

Fikk til slutt tak i riktig medbringer som passer på original mellomaksling, gav kr. 300,- for den. Ikke ille det med tanke på at den er ubrukt.

 

Har tatt forskjellige mål i dag for å finne ut hvor splinesen på clutchen blir liggende i forhold til splinesen på kassa og generelt hvordan hele kassa blir sittende i bilen.

Adapterplaten jeg skal bruke er av aluminium som blir 20mm tykk.

265 kassa er 554mm lang, mens M47 kassa er 529mm lang (dissen målene er tatt fra der clutchhuset ligger inntil motoren til bakerst på medbringeren). Da får vi en diff på 25mm, og det er det mellomakselen må kortes inn.

Akslingen korter jeg selv, spenner den opp i dreiebenken og stikker den av der og sveiser den sammen igjen på jobb. Dette gleder jeg meg bare til å begynne med, alt er klart for kortingen nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg korta inn min, har ikke trengt å balansere den ihvertfall. kjenner ikke noe vibrasjoner.

 

bare husk at det er en "overlapp" inne i mellomakslingen, så du stikker den av rett bak sveisen for så å ta av det du skal, å banske inn biten igjen =)

 

om du skjønte hva jeg mente?

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en oppdatering... Har på følelsen at folket her liker bilder så da klemmer jeg til med det.

 

Stakk av akslingen i stad, brukte dreiebenken og brilla for å få det stødig.

 

DSC02251.jpg

 

DSC02254.jpg

 

DSC02255.jpg

 

I morgen skal jeg bestille aluminium til adapterplata og sveisingen av akslingen tar jeg på tirsdag.

 

Mambo: Akslingen din ryker nok aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår