Gå til innhold

Ny bil, hva skal man velge?

Ranger emnet

magnus_primera

Anbefalte innlegg

Kjører på bilen ca 30000km i året, hadde vært greit med noe annet en 1,8t da..

Bestemt meg for tdi, men har ikke peiling på hva. Trenger hjelp til forslag og innvendinger..

Prisklasse 150-200k - Ser at de fleste tdi bilene har en høy km stand, dette er noe jeg vil unngå.

Tanken har vært inne på a6 og passat (stasjonsvogn) også har jeg tenkt til på Volvo også, v70 evt v40. Hva tror dere?

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A6 tdi er jo fine biler å kjøre. Ser du litt etter finner du sikkert en sånn en med akseptabel km. stand.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine forslag:

1

Opel Omega C Caravan 2,5TDI (tøff bil med få enkle triks - undervurdert) BAKHJULSTREKK og nyyyyydelig å kjøre. Kan chippes til 180Hk hos TS-racing.

2

Audi A6 (C4-karroseri) Avant 2.5TDI quattro. Rå Diesel 4x4 som ALDRI synker i verdi.

3.

Et eller annet nyere VAG 1.9TDI. Golf eller A3. Dog litt kjedelige biler synes jeg.

4.

Notodden-valget: Mercedes E-klasse (W210) drosjekjørt tysk kvalitetsbil med loads of utstyr..... Diesel sjølvsagt. En sabla god bil å kjøre langt i.

5.

BMW E49(?) 525TD. Må kanskje ty til rørleggerskilter til den prisklassa du leiter i.

Kunne holdt på i en evighet.

Mye fine dieselbiler i den prisklassa der.

Lykke til med valget uansett!!!!

4 ringer, 5 høl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider