Stingah Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Hei Har byttet til greenfilter twister og når jeg fjernet det gamle så fikk jeg en slange til overs. En liten sort slange med som gikk inn i et hull på topplokket på det gamle luftfilteret. Denne kan ikke festes noen sted på twister-filteret, så hva skal jeg gjøre med denne nå? -Fredrik Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafreaks Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 er nok oljedamp returen, sleng på ett lite filter på denne, ellers så kan du sette på en lengre slange å legge den ned mot bakken, eller montere en slik oil catch tank.. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Maks 5 linjer i signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Oktober 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 ahh.. så det kommer oljedamp ut her? skjønner ikke hvorfor denne skulle gå inn i luftfilterboksen men... hvordan og hvorfor skal jeg sette et filter på den? Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpYder Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 du montere ett lite filfet som er beregnet til det på enden av slangen eller der slanger kommer ut fra.. det er for å hindre at det spruter oljedamp/tåke i hele motorrommet ditt... blir ikke veldig pent etter noen mil hvis det spruter rundt i motor rommet.. Siter <> 98 VW Golf 1.8 Highline [x] 92 VW Golf 1.8 hjÆlkjørt og solgt ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Oktober 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 skjønner fortsatt ikke hvorfor dette skulle sprute inn i luftfilterboksen? :) Ville jo ikke se noe penere ut dær da.. Hvor kan jeg skaffe dette filteret da? Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafreaks Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Denne oljedampen går inn i luftfilterslange for å brenne den opp, hadde du tettet denne slangen ville du fått overtrykk og oljen ville blitt presset ut på forskjellige plasser.. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Maks 5 linjer i signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Oktober 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 å kjøpe/lage filter hørtes komplisert ut.. tenker på hva om det f.eks går tett.. nei, tror jeg skal forlenge den litt for så å legg den ned mot bakken.. :) burde gå greit det ja.. Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosh_jt Skrevet Oktober 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 HeiHar byttet til greenfilter twister og når jeg fjernet det gamle så fikk jeg en slange til overs. En liten sort slange med som gikk inn i et hull på topplokket på det gamle luftfilteret. Denne kan ikke festes noen sted på twister-filteret, så hva skal jeg gjøre med denne nå? -Fredrik Ble nok en liten misforståelse her tror jeg. Tenk litt godt etter nå... tror noen virkelig at olje-damp går til luft-filteret??????!!?????? :hammer da håper jeg du er flink til å vaske filteret ofte!! og at du har stadig råd til ny LMM!!! den lille slangen som går til luftfilterboksen, går til ene uttaket på en vakum-bryter.... (denne styrer turbo-trykk) skal vel opprinnelig dannes et lite vakum til denne i luftfilterboksen.. men bare la den ligg du... ikke gjør no med den. tetter du denne helt, vil du få maks turbotrykk, noe som systemet ikke tåler... går opp til ca 1,6 bar, og da går systemet i nød-modus.... tetter du den delvis, vil du kunne få et noe høyere turbotrykk enn originalt... ANBEFALES IKKE!!!! med mindre du driter i motoren, eller at du har såpass peil at du får justert opp diesel og tenning sammen med trykket..... Siter Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!! 98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421 Powered by http://www.dreamtm.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Oktober 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 TAKK yosh! har hele tiden syntes den oljedamp-teorien hørtes litt... vel... Enda en gang: ikke svar om man ikke vet hva man svarer på. Kan få følger for de som følger rådene... :fire: Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpYder Skrevet Oktober 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 Ble nok en liten misforståelse her tror jeg. Tenk litt godt etter nå... tror noen virkelig at olje-damp går til luft-filteret??????!!?????? :hammer da håper jeg du er flink til å vaske filteret ofte!! og at du har stadig råd til ny LMM!!! den lille slangen som går til luftfilterboksen, går til ene uttaket på en vakum-bryter.... (denne styrer turbo-trykk) skal vel opprinnelig dannes et lite vakum til denne i luftfilterboksen.. men bare la den ligg du... ikke gjør no med den. tetter du denne helt, vil du få maks turbotrykk, noe som systemet ikke tåler... går opp til ca 1,6 bar, og da går systemet i nød-modus.... tetter du den delvis, vil du kunne få et noe høyere turbotrykk enn originalt... ANBEFALES IKKE!!!! med mindre du driter i motoren, eller at du har såpass peil at du får justert opp diesel og tenning sammen med trykket..... det stemmer jo ikke helt da for det er det på alle motorene, enten du har turbo eller ikke... er det på så og si alle motorer..!! Siter <> 98 VW Golf 1.8 Highline [x] 92 VW Golf 1.8 hjÆlkjørt og solgt ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriz CivicMan ;) Skrevet Oktober 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 det stemmer jo ikke helt da for det er det på alle motorene, enten du har turbo eller ikke... er det på så og si alle motorer..!! Var ikke no sånn slange inn i luftfilterboksen på min IV'er, men var en litt lenger inn på slangen, rett før innsuget som var oljeutåndingsslange.. Siter 92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler. ..:: Honda Power ::.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosh_jt Skrevet Oktober 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 På alle biler sier du??? ikke inn i luftfilter-boksen vel????? :ass Ja, det er utånding fra selve motoren.. den går da som regel i innsuget.... IKKE TIL LUFTFILTERET!!!! Siter Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!! 98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421 Powered by http://www.dreamtm.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Oktober 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 Hehe.. har sjekka, kommer i allefall ikke noe oljedamp ut :hammer Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpYder Skrevet Oktober 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 har ikke sagt det går til luftfilteret heller jeg.. har bare sagt det er oljeånding på de fleste biler og at hvis den ligger løst i motorrommet7ikke påkoblet så kommer det til å bli stygt.. for den hoster opp litt oljerester nå og da.. hadde ikke den på på 2'ern min og det så ikke ut rundt der det kom ut... men men... Siter <> 98 VW Golf 1.8 Highline [x] 92 VW Golf 1.8 hjÆlkjørt og solgt ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Oktober 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 bare for å legge denne diskusjonen død en gang for alle, yosh har rett... Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.