Gå til innhold

Hvilken slange er dette?

Ranger emnet


Stingah

Anbefalte innlegg

du montere ett lite filfet som er beregnet til det på enden av slangen eller der slanger kommer ut fra.. det er for å hindre at det spruter oljedamp/tåke i hele motorrommet ditt... blir ikke veldig pent etter noen mil hvis det spruter rundt i motor rommet..

<> 98 VW Golf 1.8 Highline

[x] 92 VW Golf 1.8 hjÆlkjørt og solgt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har byttet til greenfilter twister og når jeg fjernet det gamle så fikk jeg en slange til overs. En liten sort slange med som gikk inn i et hull på topplokket på det gamle luftfilteret. Denne kan ikke festes noen sted på twister-filteret, så hva skal jeg gjøre med denne nå?

 

-Fredrik

 

Ble nok en liten misforståelse her tror jeg. Tenk litt godt etter nå... tror noen virkelig at olje-damp går til luft-filteret??????!!?????? :hammer da håper jeg du er flink til å vaske filteret ofte!! og at du har stadig råd til ny LMM!!!

 

den lille slangen som går til luftfilterboksen, går til ene uttaket på en vakum-bryter.... (denne styrer turbo-trykk) skal vel opprinnelig dannes et lite vakum til denne i luftfilterboksen.. men bare la den ligg du... ikke gjør no med den. tetter du denne helt, vil du få maks turbotrykk, noe som systemet ikke tåler... går opp til ca 1,6 bar, og da går systemet i nød-modus....

tetter du den delvis, vil du kunne få et noe høyere turbotrykk enn originalt...

ANBEFALES IKKE!!!! med mindre du driter i motoren, eller at du har såpass peil at du får justert opp diesel og tenning sammen med trykket.....

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421

Powered by http://www.dreamtm.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble nok en liten misforståelse her tror jeg. Tenk litt godt etter nå... tror noen virkelig at olje-damp går til luft-filteret??????!!?????? :hammer da håper jeg du er flink til å vaske filteret ofte!! og at du har stadig råd til ny LMM!!!

 

den lille slangen som går til luftfilterboksen, går til ene uttaket på en vakum-bryter.... (denne styrer turbo-trykk) skal vel opprinnelig dannes et lite vakum til denne i luftfilterboksen.. men bare la den ligg du... ikke gjør no med den. tetter du denne helt, vil du få maks turbotrykk, noe som systemet ikke tåler... går opp til ca 1,6 bar, og da går systemet i nød-modus....

tetter du den delvis, vil du kunne få et noe høyere turbotrykk enn originalt...

ANBEFALES IKKE!!!! med mindre du driter i motoren, eller at du har såpass peil at du får justert opp diesel og tenning sammen med trykket.....

 

 

det stemmer jo ikke helt da for det er det på alle motorene, enten du har turbo eller ikke... er det på så og si alle motorer..!!

<> 98 VW Golf 1.8 Highline

[x] 92 VW Golf 1.8 hjÆlkjørt og solgt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det stemmer jo ikke helt da for det er det på alle motorene, enten du har turbo eller ikke... er det på så og si alle motorer..!!

 

Var ikke no sånn slange inn i luftfilterboksen på min IV'er, men var en litt lenger inn på slangen, rett før innsuget som var oljeutåndingsslange..

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

 

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke sagt det går til luftfilteret heller jeg..

 

har bare sagt det er oljeånding på de fleste biler og at hvis den ligger løst i motorrommet7ikke påkoblet så kommer det til å bli stygt.. for den hoster opp litt oljerester nå og da.. hadde ikke den på på 2'ern min og det så ikke ut rundt der det kom ut... men men...

<> 98 VW Golf 1.8 Highline

[x] 92 VW Golf 1.8 hjÆlkjørt og solgt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår