Gå til innhold

Motor godkjenning

Ranger emnet


s90r

Anbefalte innlegg

Går ikke å få mer enn de 220 som dem i utgangspunktet har satt opp. Jeg og Bremseklossen her på forumet har prøvd ufattelig mange ganger over hele norge og pratet med alt av folk uten at noen kan bekrefte hva som må gjøres. Mener å huske Bremseklossen fikk til svar at et uavhengig laboratorium eller noe slikt måtte teste bilen det gjaldt for å se hva som skjedde med bilen under slike krefter. Og hvis dem da kunne bekrefte at at det ikke var mer farlig enn med de 220 hk som BT har så var det greit. Men hvem faen har råd til det og evnt vil utsette sin egen bil for noe slikt??? Ikke jeg iallefall!

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakka med BT om å sette inn T6 motor i 91" 960, fotalte om bremseprosjektet som nå er gjennomført og de hørtes veldig positive ut. Men jeg måtte sende en søknad til dem med eksakte planer om hva jeg skulle gjøre med bilen så skulle de ta ei vurdering. Blir vell kanskje mer problem å få godkjent senking på 960. Har tidligere sendt en søknad om å turbokonvertere en Amazon, men da skrev jeg ikke eksakt nok hva som skulle gjøres så jeg fikk ikke noe skriftlig, men når jeg ringte dem etterpå å fortalte litt mer så var det ikke noe problem å få godkjent 220hk i Amazon som egentlig er godkjent for 150hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prata med dem og. Og de hadde papirer sa dem men BT i Norge hadde aldri tatt dem seriøst sa dem. Så det var også bare å glemme!

 

 

Hehhehhe.. BT i Norge tar ikke Volvo sine ingeniører serriøst..? Er jo de som har bygd bilen jo..!

 

Haha, BT i Norge tror de har mere greie på bilen enn Volvos egne folk..? Heia Norge!!!

Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å lade på å holde kjeft til BT da assman :cab hehe

....og unngå å være skyld i en evt. ulykke med personskade til følge...

For hvis man er skyld i ulykke med ikke godkjent bil,og BT kan linke grunnen til ulykka til "modifikasjonene"(ja,de legger faktisk MYE jobb i å finne ut hva som ikke er godkjent mht til effekt,senking,bremser osv for å få tatt deg skikkelig),da har vedkommende eier et seriøst problem å håndtere.

 

Men dette er helt sikkert noe som ikke skjer DEG.... :thumb

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår