Gå til innhold

Resetting av instrument på dashboardet??

Ranger emnet

Gautis

Anbefalte innlegg

På min audi 80 1.8 -87mod, er det ei "lampe" midt på dashboardet som sier at ei pære er gåen.....sier noe brecht licht..eller noe sånt.. Men alle lysene mine virker. Er du noen måte å "resette" denne funksjonen på? Regner med at det kanskje er motstanden den måler siden den tror at pæra er gåen, så kanskje det kunne hjelpe å "resette"...

Men dette vet dere bedre enn meg...

Forslag?

Mvh

Gautis

----------

Audi 80 1.8i Quattro 1987

ex Vw Passat -73 mod

ex Honda Civic Sedan -81 mod

ex MB 190E -83 mod

ex Honda CBX750F2 -87 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, godt poeng, Marius.

Skal sjekke pærene, jeg. Men nå skal det også sies, at jeg må bruke Fleksnes-metoden for å få liv i dashboardet. For turteller og instrumentlysene (handbrekk, ABS, osv), konker ut. Speedometeret og lysne "bak" instrumentene, funker...

Men skal sjekke pærene, jeg..

Thx..

----------

ex Vw Passat -73 mod

ex MB 190E -83 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Snakket med en om dette problemet. Og han lurte på om det kunne være en jordingsfeil. Har også problemer med at lysene, vifta inni bilen m.m. går opp og ned...altså variasjon i spenningen. Og det er IKKE pga av kjølevifta i motoren...er ikke på den måten. Lysene blir svake og streke fler ganger i løpet av noen sekunder... Men sjekket ihvertfall jordinga fra batteri til karosseriet, og den var i orden. Men er det ANDRE steder hvor det er en felles jording? En slags felles jording til det elektriske anlegget......ja, jeg er ikke særlig dyktig på bilmekking, men det har dere sikkert oppdaget for lenge siden....hehe

----------

ex Vw Passat -73 mod

ex MB 190E -83 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med en om dette problemet. Og han lurte på om det kunne være en jordingsfeil. Har også problemer med at lysene, vifta inni bilen m.m. går opp og ned...altså variasjon i spenningen. Og det er IKKE pga av kjølevifta i motoren...er ikke på den måten. Lysene blir svake og streke fler ganger i løpet av noen sekunder... Men sjekket ihvertfall jordinga fra batteri til karosseriet, og den var i orden. Men er det ANDRE steder hvor det er en felles jording? En slags felles jording til det elektriske anlegget......ja, jeg er ikke særlig dyktig på bilmekking, men det har dere sikkert oppdaget for lenge siden....hehe

Det kan hende det er en enkel ting som en lodde svakhet i instrumentet ditt, eller bakstykke på tenningslåsen. siden du tatt fleksnes metoden,he he

har vært borti det flere ganger.

Mener og huske at det er jord punkter på hver side av dasjbordets underside.

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut noe nytt...... Når jeg setter PÅ kjørelysene...og trykker en gang på bremsen, så viser den OK, og meldingen forsvinner...

SKal skjekke dem jordingene du nevnte her..... For når jeg kjører, så går ALT av det elektriske opp og ned i spenning......kjørelys, instrumentlys, varmevifta inne i bilen....

----------

ex Vw Passat -73 mod

ex MB 190E -83 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider