Gautis Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 På min audi 80 1.8 -87mod, er det ei "lampe" midt på dashboardet som sier at ei pære er gåen.....sier noe brecht licht..eller noe sånt.. Men alle lysene mine virker. Er du noen måte å "resette" denne funksjonen på? Regner med at det kanskje er motstanden den måler siden den tror at pæra er gåen, så kanskje det kunne hjelpe å "resette"... Men dette vet dere bedre enn meg... Forslag? Mvh Gautis Siter ---------- Audi 80 1.8i Quattro 1987 ex Vw Passat -73 mod ex Honda Civic Sedan -81 mod ex MB 190E -83 mod ex Honda CBX750F2 -87 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperMario Skrevet Oktober 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 Sjekk at lys pærene dine har lik watt , og har de d kan du prøve å skifte begge ut med nye, har vært borti at både feil styrke og bare skifte av en pære kan gjøre slik at varsel lampen for defekte lys tennes.. :) dette er vel varsel lampen til bremselysene? skal være 12v, 21w. Lykke til Siter --- =) --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gautis Skrevet Oktober 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 Ah, godt poeng, Marius. Skal sjekke pærene, jeg. Men nå skal det også sies, at jeg må bruke Fleksnes-metoden for å få liv i dashboardet. For turteller og instrumentlysene (handbrekk, ABS, osv), konker ut. Speedometeret og lysne "bak" instrumentene, funker... Men skal sjekke pærene, jeg.. Thx.. Siter ---------- Audi 80 1.8i Quattro 1987 ex Vw Passat -73 mod ex Honda Civic Sedan -81 mod ex MB 190E -83 mod ex Honda CBX750F2 -87 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gautis Skrevet November 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Snakket med en om dette problemet. Og han lurte på om det kunne være en jordingsfeil. Har også problemer med at lysene, vifta inni bilen m.m. går opp og ned...altså variasjon i spenningen. Og det er IKKE pga av kjølevifta i motoren...er ikke på den måten. Lysene blir svake og streke fler ganger i løpet av noen sekunder... Men sjekket ihvertfall jordinga fra batteri til karosseriet, og den var i orden. Men er det ANDRE steder hvor det er en felles jording? En slags felles jording til det elektriske anlegget......ja, jeg er ikke særlig dyktig på bilmekking, men det har dere sikkert oppdaget for lenge siden....hehe Siter ---------- Audi 80 1.8i Quattro 1987 ex Vw Passat -73 mod ex Honda Civic Sedan -81 mod ex MB 190E -83 mod ex Honda CBX750F2 -87 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Snakket med en om dette problemet. Og han lurte på om det kunne være en jordingsfeil. Har også problemer med at lysene, vifta inni bilen m.m. går opp og ned...altså variasjon i spenningen. Og det er IKKE pga av kjølevifta i motoren...er ikke på den måten. Lysene blir svake og streke fler ganger i løpet av noen sekunder... Men sjekket ihvertfall jordinga fra batteri til karosseriet, og den var i orden. Men er det ANDRE steder hvor det er en felles jording? En slags felles jording til det elektriske anlegget......ja, jeg er ikke særlig dyktig på bilmekking, men det har dere sikkert oppdaget for lenge siden....hehe Det kan hende det er en enkel ting som en lodde svakhet i instrumentet ditt, eller bakstykke på tenningslåsen. siden du tatt fleksnes metoden,he he har vært borti det flere ganger. Mener og huske at det er jord punkter på hver side av dasjbordets underside. Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Om man har tilkoplet ekstra bremselys eller har feil pærer får man opp "bremslicht". Ang. instrumentpanel, sjekk linken. http://www.lanikamal.com/audi/dashboard.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gautis Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Har funnet ut noe nytt...... Når jeg setter PÅ kjørelysene...og trykker en gang på bremsen, så viser den OK, og meldingen forsvinner... SKal skjekke dem jordingene du nevnte her..... For når jeg kjører, så går ALT av det elektriske opp og ned i spenning......kjørelys, instrumentlys, varmevifta inne i bilen.... Siter ---------- Audi 80 1.8i Quattro 1987 ex Vw Passat -73 mod ex Honda Civic Sedan -81 mod ex MB 190E -83 mod ex Honda CBX750F2 -87 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg