Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg med en forgasser?

Ranger emnet

Volvo245GLE

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så dritt lei av forgasseren i den ene bilen min at jeg snart vraker hele faenskapet. Forgasseren er en Stromberg 175CD (fra en B23A eller noe) som sitter på en B230K. Problemet er at den lekker bensin ut gjennom chokemekanismen. Først antok jeg at den fløt over og byttet overflodsventilen (stengeventilen til bensintilførselen) og renset resten av forgassern. Men når jeg startet opp bilen igjen, så svetter det fortsatt bensin fra chokemekanismen og motoren nekter å gå på alle fire. Dermed antar jeg at det er slitasje eller feil i chokemekanismen som gjør at det siver bensin ut derfra. Så, hva gjør man når man er så drita lei? Kaster hele bilen? Eller får tak i en annen forgasser? Jo, jeg tenkte å prøve det siste. Tenkte å prøve å få tak i en Pierburg 175CDUS (den som sitter på B230A), men det er jo umulig å finne noen som har en som skal selges. Jeg har trålet igjennom hele kjøp og salg på dette forumet, men finner ingenting der heller... Og det lokale huggeriet her i området brant opp i forrige uke. :fire: Så, det jeg håper å finne ut med dette er om det er noen her som har en sånn forgasser i bra stand, som de kunne latt gå for en grei slump kroner? Helst i Vestfold da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke du haddde jeg... Oftest er det vel Stromberg på B23A og Pierburg på B230A?

Jeg har begge typene

stromberg 175 CD og Pierberg 175 CD

Pierbergen trenger ny pakning på lokket under gasseren

Strombergen skal det ikke være noe feil på

begge er en gul tropp på

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider