Gå til innhold

Når kom M90 i 940?

Ranger emnet


Petter`n

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg går å vurderer om jeg skal kjøpe meg en 940 turbo da jeg er ferdi i forsvaret å lurte på når M90 kom i den? Vil jo helst ha ei skikkelig girkasse da jeg skal kjøpe 940 lixom....!

 

 

På forhånd takk!

MvH Petter`n

Det finnes 2 typer biler: NYE og GAMLE VOLVO`r

Volvo 945 Turbo, Team Long Roof Racing:)

 

x - Volvo 240 GL

x - Volvo 240 DL, ble TIC

x - Volvo 245 LRR(Long Roof Racing)

x - Volvo 740 GLE automat (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg går å vurderer om jeg skal kjøpe meg en 940 turbo da jeg er ferdi i forsvaret å lurte på når M90 kom i den? Vil jo helst ha ei skikkelig girkasse da jeg skal kjøpe 940 lixom....!

 

 

På forhånd takk!

MvH Petter`n

 

Mener den kom på 1995 modellene.

 

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! sjekka forsikring på nette, å ut fra det jeg fant ut der kan je gikke ha nyere bil enn 95, for da flyr forsikringa i været, er 20 år, uten bonus, alle bilene jeg har hatt har stått på pappa, så jeg begynner jo på scratch... men hvis den kom på 94 modellene, så er det jo ikke noe proble... en -98 945 turbo forsikra på meg kom på 28500,- året....! er helt sjukt! Å en 95 på litt over 13.....

 

Er helt jævli at dem så godt betalt egentli, det er jo ikke akkurat noen ungdomsbil heller.... blir jo mer å mer populær, men alikevel.... trenger da ikke ruinere oss unge for det!

Det finnes 2 typer biler: NYE og GAMLE VOLVO`r

Volvo 945 Turbo, Team Long Roof Racing:)

 

x - Volvo 240 GL

x - Volvo 240 DL, ble TIC

x - Volvo 245 LRR(Long Roof Racing)

x - Volvo 740 GLE automat (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk med flere selskaper, if og Sparebank 1 skulla ha 14000kr for delkasko på 960in min, nå betaler jeg 7000kr hos Gjensidige og får tilbake ungdomstillegget når jeg blir 23, dersom jeg har kjørt skadefritt.

 

Men jeg vil anbefale å forsikre på seg selv, like greit å bite i det sure eplet å begynne å spare bonus. Er vell med kasko 28500kr??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arve bonus? Går vel ikke ann å overføre bonus fra foreldre å slikt nå lenger? Men på en bil til under 100 000kr kan man jo vurdere å droppe kasko, blir såpass dyrt å ta noe på kaskon att om man vraker en bil til 30-40000kr så må man betale tilbake hver krone iform av enda høyere forsikring i mange år framover. Jeg kjører uten med delkasko på 960ien min, men i vår fikk jeg erfare att det kan bli dyrt, kjørte på et rådyr å pådro bilen skader for ca 40000kr, fordelen med dyrepåkjørsler er ingen bonustap og lite egenandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk med flere selskaper, if og Sparebank 1 skulla ha 14000kr for delkasko på 960in min, nå betaler jeg 7000kr hos Gjensidige og får tilbake ungdomstillegget når jeg blir 23, dersom jeg har kjørt skadefritt.

 

Men jeg vil anbefale å forsikre på seg selv, like greit å bite i det sure eplet å begynne å spare bonus. Er vell med kasko 28500kr??

 

Sjekka maaaange. 6000kr er fullkasko. :)

Men har 4000kr i egenandel på fører over 25år (eller noe slikt), men hvis jeg krasjer, så er det 14000kr. :P

Jeg er kun kasko fordi jeg er redd for at jeg drar av og vraker hele bilen. Hvis jeg gjør det, så vil jeg kunne betale de 14 lappene og få ny bil. Bulker jeg no skjermer eller no slikt fikser jeg det selv uansett.

Regner med å ta forsikring på meg selv når jeg blir 20 eller noe slikt. Har ikke råd til å betale så store summer i forsikring nå, men når jeg er 20 så har jeg full jobb så. :)

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svar på topic;

 

940turbo fikk M90, og i 95 overtok LPT for gamle gl, og da fikk de også M90..

 

men om det er turbo du vil ha, så er det 94modellen som har M90, ellers er det jo FK'n som er det greieste egentlig, og tror faktiskt ikke du får dyrere forsikring på en 95 med FK, da denne ikke heter turbo, noe 94'en gjør..og ord som turbo, gti, R o.l. pleier få forsikringsselskapene til å prise en del høyere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer som det ble sagt litt høyere opp her da jeg snakka om forsikringa.... 28500 er for en 98 945 Turbo(FT) med full kasko, leiebil å egenandel på 12000.... er mer enn nok, jeg sjekka forsikring på 740 tic i går, å det var jo like dyrt, så ut fra forsikringa så blir det 940.... 740n var 2000 dyrere faktisk, sjekka på en 88TIC stv!

 

Men takk for svar angående girkassa, nå veit jeg hvertfall det!

 

 

Long Roof Racing Rules:)

Petter`n!

Det finnes 2 typer biler: NYE og GAMLE VOLVO`r

Volvo 945 Turbo, Team Long Roof Racing:)

 

x - Volvo 240 GL

x - Volvo 240 DL, ble TIC

x - Volvo 245 LRR(Long Roof Racing)

x - Volvo 740 GLE automat (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, gjorde ikke det, men jeg skal ikke ha det! etter det jeg har forstått gjennom en kompis så var forsikringa billigere på 940 turbo med FK motoren, samma som gl! mend et frister ikke med GL da.... greit med en orginal turbobil! driver å skal bygge meg motor, en B234 med turbo...! blir 350-400hk håper jeg, men det er ikke så lett å ha råd til da man er i forsvaret!

 

 

 

Long Roof Racing Rules :wave

Petter`n!

Det finnes 2 typer biler: NYE og GAMLE VOLVO`r

Volvo 945 Turbo, Team Long Roof Racing:)

 

x - Volvo 240 GL

x - Volvo 240 DL, ble TIC

x - Volvo 245 LRR(Long Roof Racing)

x - Volvo 740 GLE automat (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår