Gå til innhold

ibanez` 240 2,3GL

Ranger emnet


ibanez

Anbefalte innlegg

  • Svar 203
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok, men det må vi klare å ordne =)

Har idag vært på Shell Bilby`n, hvor jeg skulle fikse eksosen.

For det første, hadde jeg kjøpt feil rør :P

Det var framre rør som måtte byttes, og dette hadde jeg verken verktøy eller

peiling nok til å få til. Det som skjedde da var at "naboene" i verkstedhallen kom

bort og hjalp meg. Han fikk fiksa en midlertidig løsning på eksosanlegget, slik

at det iallfall ble kjørbart til jeg fikk tak i helt nytt anlegg.

Planen da, er og kjøpe simmons potte på bakparten, og kappe slik at jeg slipper

den "omveien" på eksosen helt bakerst, og feste en bakpart fra Thorsov eller noe.

Da får jeg litt råere lyd også :D

 

Også trekker forgasseren falskluft, slik at når jeg gir på for mye kveles motoren.

Må kjøpe nytt membran, og få ordna det. Fikk mobilnr. til han som hjalp meg, slik

at han kunne hjelpe meg med det også! Grei kar jeg møtte på der! Både han og kompisen

var mer enn villige nok til å hjelpe meg. Og det er jeg glad for, uten deres hjelp hadde jeg

ikke kommet langt!

 

Fikk også kjøpt meg et kon-filter av han, for 100,-, som han monterte til meg.

 

Fant også ut av jeg har 2 slitte motorfester, som jeg må bytte ut snarest mulig.

 

Etter alt dette er fiksa, trenger jeg bare instrumentpanel, så har jeg alt klart!

 

Gleder meg!

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke tatt noen bilder igår, men her er bilde av luftfilteret iallfall:

IMG_2274.jpg

det der taper du mye effekt på!!

du suger varmluft rett fra radiatoren.

 

forvørig: bytt til dieselfester (samme prisen), mye stivere gummi!

jeg ville også satset på jt-superflow istedenfor simmons!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no offence, men det er alltid like morro å se folk som stapper konfilter ved eksosmanifoiler og 3-4" eksosanlegg på 1,5-2liter sugemotorer...og etterpå sier "man kan VIRKELIG kjenne forskjellen, man blir sugd ned i setene asså!"

 

 

sorry, greide ikke å holde meg...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det der taper du mye effekt på!!

du suger varmluft rett fra radiatoren.

 

forvørig: bytt til dieselfester (samme prisen), mye stivere gummi!

jeg ville også satset på jt-superflow istedenfor simmons!

 

Hmm.. faen da. Det visste jeg ikke.

Da er det jo lite vits i å ha det der.. hmm..

 

Dieselfester ja, ok, will do. Takk for tipset.

Får sjekke ut jt-superflow også=)

 

no offence, men det er alltid like morro å se folk som stapper konfilter ved eksosmanifoiler og 3-4" eksosanlegg på 1,5-2liter sugemotorer...og etterpå sier "man kan VIRKELIG kjenne forskjellen, man blir sugd ned i setene asså!"

 

 

sorry, greide ikke å holde meg...

 

Mulig du syns det, men jeg har iallfall ikke merket at jeg har blitt sugd ned i setene.. Og ikke har jeg sagt noe om det heller. Så det du egentlig gjør,

er å kritisere for at jeg monterte luftfilter på bilen?

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår