Gå til innhold

Nytt anlegg

Ranger emnet

Jensen

Anbefalte innlegg

Hei

Skal skaffe meg nytt anlegg i bilen min (Honda Accord wx2.0i).

Så fikk jeg en gratis forsterker her om litt sida så trenger ikke det...

Men det jeg tenkte meg var at jeg skulle ha et "greit" anlegg siden jeg bruker ganske mye penger på motor osv, så jeg vil ikke legge så mye penger i anlegget.

Har ikke tenkt meg noen prisklasse ennå, men hvis dere "pro's" hjelper meg så får vi se hvor mye penger jeg legger i anlegget!

Så hvis noen har noen formening om hvilket anlegg som er helt greie osv så takker jeg for alle svar!

Koz

Crew "Kønners-racingteam"

"Baby Just Swallow!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da trenger du jo først og fremst en cd-spiller. Om du vil spille cder riktignok. Du kan forsåvidt klare deg med en vanlig iPod eller liknende om du har det. Ikke det beste (hodetelefonpluggene er vel av såkalt "make before break"-type, som kutter signal før jord når du trekker den ut. Kan være litt uheldig for forsterkeren/høyttalerne, men den vil i de fleste tilfeller overleve.), men du vil komme langt billigere ut.

Da gjenstår det jo bare høyttalere.. et greit frontsett kanskje? Hva har du av plass foran i bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da trenger du jo først og fremst en cd-spiller. Om du vil spille cder riktignok. Du kan forsåvidt klare deg med en vanlig iPod eller liknende om du har det. Ikke det beste (hodetelefonpluggene er vel av såkalt "make before break"-type, som kutter signal før jord når du trekker den ut. Kan være litt uheldig for forsterkeren/høyttalerne, men den vil i de fleste tilfeller overleve.), men du vil komme langt billigere ut.

Da gjenstår det jo bare høyttalere.. et greit frontsett kanskje? Hva har du av plass foran i bilen?

Jeg har cd-spiller :P glemte å adde til det, sorry.

Altså, jeg hadde ikke tenkt det største og værste anlegget som det går ann å finne, jeg hadde tenkt meg et koselig "lite" anlegg som er ihvertfall bedre enn det orginal fæle som står i nå.

Jeg tenkte å bytte ut de to jeg har foran med to nye, og samme med de to som jeg har bak.

Jeg har desverre ikke bilde av bilen så dere kunne fått sett, så det beklager jeg.

Takker så langt! :D

koz

"Baby Just Swallow!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrens det til kun foran du, så bruker du like mye penger på dem som du ville brukt på foran og bak tilsammen. Hva med Peerless Definition 6" komponentsett fra Eltek til 1598,-?

Har du ei nettside eller no som dette ligger på?

Kikka på no fra torshov, men veit ikke om det er noe tess der?

Jeg går ihvertfall ikke over 1500kr på anlegg tenker jeg, jeg tenker først og fremst på motor :P

"Baby Just Swallow!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett

Btw, ringte en kamerat i stad og lurte på om jeg hadde lyst på en subwoffer gratis, jeg sa seff ja.

Veit ikke merke eller noe på den ennå, men skal informere deg/dere om det så fort jeg bare kan/ eller får den :P

Bare lurer, hvilken funkskjon har en subwoffer?

koz

"Baby Just Swallow!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa altså ja til noe du ikke aner hva er? ;)

Spøk til side, en subwoofer tar seg av de laveste frekvensene. Altså bassen. Macromforsterkeren er 4-kanals, stemmer ikke det? Da kan du koble fronthøyttalerne på to av kanalene og brokoble de to siste kanalene til subwooferen :)

Legg ut info (og gjerne bilder) når du får suben da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa altså ja til noe du ikke aner hva er? ;)

Spøk til side, en subwoofer tar seg av de laveste frekvensene. Altså bassen. Macromforsterkeren er 4-kanals, stemmer ikke det? Da kan du koble fronthøyttalerne på to av kanalene og brokoble de to siste kanalene til subwooferen :)

Legg ut info (og gjerne bilder) når du får suben da!

Seff, tenker jeg henter den enten denne uka eller neste.

Macrom forsterkern har fire inputs, og det ser ut som seks "outputs", så da kan jeg vel egentlig koble forsterkeren til de høytalerne foran, og bak + subwoffern?

Skal ikke det stemme da?

Kan legge ut bilder av forsterkeren seinere i kveld hvis det egentlig har noen nytte for seg da, og hvis det hjelper deg til å hjelpe meg...

"Baby Just Swallow!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider