Gå til innhold

StreetBass bil... Er det lov?

Ranger emnet

Blend_2097

Anbefalte innlegg

Tenker på å lage en 2 seter av Mazda`en, da jeg har "overkjøpt" litt:D

Er det noen andre i Norge som har bygd seg skikkelig streetbass bil? Ligger en tanke i å lage vegg, med show-off i selve bagasjen. Denne er liten, og klarer ikke å romme anlegget skikkelig. Derfor vurderes dette..

Lurer også på om biltilsynet har en finger med i spillet dersom jeg lager vegg baki... Ser jo ikke ut bakspeilet da.. Står det noen sted noe om dette?

Takker for alle innspill og tanker vedrørende dette.. Er ikke satt 100% på tanken enda, men ligger og murrer baki der en plass:/

Mvh

Simon

Da var vi igang:)

2*Kicker S15L7"+KX2500.1 på 2680wrms=?

Time will tell;)

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=961564#post961564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bakspeil er ikke påbudt :) Så det er ikke no problem :)

Men resten veit jeg ikke. Burde vel ikkke være no problem.

Men sikkert noen her som har peiling :)

Hørtes ut som et stort prosjekt.... Håper på no bilder da du

starter med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også på om biltilsynet har en finger med i spillet dersom jeg lager vegg baki... Ser jo ikke ut bakspeilet da.. Står det noen sted noe om dette?

Det er ikke påbudt med midtspeil om bakruten ikke er synlig, men du må derimot ha fri sikt til sidespeilene. Det er fult lovlig å sote sidevinduene bak og bakruta helt sorte, men siderutene foran og frontruta må være i orginal stand. Det biltilsynet ser på er om alt er montert skikkelig fast, ting må ikke løsne ved en evt kollisjon. Så bare å gå igang å lag vegg med masse stereo i du:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk du bør ta av midtspeilet, hvis den henger der så skal den kunne brukes.

Stikk gjerne innom biltisynet FØR du begynner å bygge. Da blir alt så mye enklere etterpå. 90 % av de som bygger om en bil til noe, bygger først og spør etterpå, og dèt liker dem dårlig. Så du blir garantert tatt godt imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider