Gå til innhold

Spørsmål til Nsr160 sin 'how 2' Frontfanger guide

Ranger emnet

Nsr160

Anbefalte innlegg

• 2 months later...

min erfaring er at byggeskummet tåler en del polyester og vil samtidig si at flislim er genial sparkel på byggeskum..jeg bruker det til å smøre oppå og fylle små hull før form bygging..men har heller begynt å bruke tre. Bruker igrunn prinsipper fra modelflybygging. setter opp en ramma,trekker med tynn finer og oljebehandler før voxing...

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Styro og byggeskum har jeg kun brukt til støtte.

Oppflylling av tomrom.

Så jeg har aldri prøvd om det tåler det eller ikke.

Desverre.

Jeg har brukt mye rart for å få, en hard flate.

Men aldri polyester.

(på større ting)

hva bruker du da for å få en hard flate?

Volvo S70 98'

Subaru L1800i 89' 4WD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

ser det er en stund siden sist.

Men jeg skal prøve å lage en bakfanger selv. Regner med det er samme metoden som med frontfanger jeg går frem med? også vil jeg ha den i glassfiber. og når noen stiller spørsmål om det så blir jeg litt skeptisk. Er det bra med glassfiber etter å ha brukt byggeskum?

og har du tid til å ramse opp hva som trengs? ser cola flasker, byggeskum,.. så har jeg lixom ikke fått med meg så mye mer. Papp? ser bare på bildene.

Veldig fin how to! håper jeg får til noe bra jeg også!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

hva slags sparkel brukte du på når du var ferdig med grov skjæringen av fangeren med byggskummet?

kunne du forklare hvor jeg får kjøpt polyester og hvordan man gjør det? er det samme teknikken som man gjør på båt? flere lag med nettingduk og lim?

hvis det er det samme så kan fatter'n ha på glasfiber for meg :)

hilsen en som skal bygge ny bakfanger til 945.

Lenke til kommentar
Del på andre sider