Gå til innhold

Audi 80 2,0E med tomgangs jaging..

Ranger emnet

SuperMario

Anbefalte innlegg

Heisann har en 89mod Audi 80 med jaging på tomgang, har skiftet tomgangs regulatoren og bilen ble mer stabil til vanlig, men til tider så begynner den å jage\hoppe opp og ned på turtall, varierer ca fra 950-1200 rpm og dette gjør den raskt og jevnt, den slutter hvis jeg slår tenningen av og på, og da funker den fint en stund. Har opdaget at prob. kommer spes. ved bremsing på motor i nedoverbakke. Noen barmhjertige sjeler som kan hjelpe meg? :pray

Kan oxo treffes på mob. 97 49 51 86 på forhånd takk!!!

--- =) ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt akkurat samme feil på min. jager mellom 900 og 1200 RPM, veldig hurtig og det sluttet hvis jeg stoppet bilen og startet den igjen. Jeg har en audi 80 2.0i 16V quattro forrensten, 6A motor. På denne var det en liten mikrobryter ved gasspjeld som blir trykket inn når du ikke gir gass som ikke fikk skikklig kontakt. Det jeg gjorde var å rense bryteren og bøyde den lippen som trykker den inn slik at den trykket skikklig på bryteren.

Jeg vet ikke hvilken motor du har så det er ikke godt å vite, men du kan jo sjekke om du har en mikrobryter der, skal også være en for full gass forresten. Hvis ikke kan det jo være vakumlekkasje slik som Quattro73 sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drev å tukklet med gass spjeldet og da begynte bilen å gå på 1800rpm og ville nesten ikke falle, kakket med en fast nøkkel og da datt den ned, har tatt av luft filter slangen og såg litt koks som jeg ska fjerne, håper d hjelper.. finner ikke den bryteren til tomgang, men hører d klikker.. kor den står? motoren e en 2,0E fra 89, ke jetronic?

--- =) ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du en 3A motor som er samme som sitter i min bil. har faktisk akkurat samme feilen, og snart prøvd de underligste ting uten å finne feilen, mangler bare å skifte regulatoren her..

men vis du skal sjekke om den suger falsk luft er det enkleste å spraye alle luftslanger med startgass mens motoren sviver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme problem på min 80 1.8e.. vet ikke hva det kommer av.. men om jeg øker turtallet sakte opp over 3000 og ned igjen, så går bilen helt flott på tomgang igjen...

[v]Audi 90 2,3 20V (Artig bruksbil)

[v]Opel Ascona A 2.0(Grombilen!)

[v]Audi 80 1,8s (solgt) og kjøpt tilbake igjen :)

[x]Hoda MT5 (PANG!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quattro73: Er jo innsprut den motorn der da ;)

Ja, men det kunne jeg umulig vite da jeg svarte. Det finnes 1,8E og 2,0E levert med Mono motronic (monopoint), og disse har forgasserpakning!

At KE-Jetronic er inj. er jeg selvsagt klar over, men også disse kan ha vakumlekkasje. Dessuten kom dette frem noe senere!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg hadde det samme problemet på min bil (også3A motor). Sjekke om tomgangsregulatoren får strøm i det hele tatt. Det som var feilen på min bil var at forrige eier hadde fjerna en av sikringene til motorstyringen. Den kan jo ha gått. Sjekk også for ledningsbrudd til tomgangsregulatoren.

2010 BMW 123d

2006 VW Touareg R5
1989 Audi 90 2,3 Quattro
1971 411E Variant

Lenke til kommentar
Del på andre sider