Gå til innhold

Audi 80 2,0E med tomgangs jaging..

Ranger emnet

SuperMario

Anbefalte innlegg

Heisann har en 89mod Audi 80 med jaging på tomgang, har skiftet tomgangs regulatoren og bilen ble mer stabil til vanlig, men til tider så begynner den å jage\hoppe opp og ned på turtall, varierer ca fra 950-1200 rpm og dette gjør den raskt og jevnt, den slutter hvis jeg slår tenningen av og på, og da funker den fint en stund. Har opdaget at prob. kommer spes. ved bremsing på motor i nedoverbakke. Noen barmhjertige sjeler som kan hjelpe meg? :pray

Kan oxo treffes på mob. 97 49 51 86 på forhånd takk!!!

samme problem på 3`ergolfen min

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi er inne på biler med snodig tomgangs-atferd, så vil jeg høre om bilen min kan ha noe av samme feilen:

Det er en A80 2.0 90HK, og den går knapt rundt på tomgang når den er kald (400-500 RPM) men øker til 1300-1400 når den omsider blir varm. Motorgangen er hele tiden litt ujevn, spesielt når bilen triller på giret i nedoverbakke. Problemet dukket opp etter at jeg bytta forgasserpakningen, så det var naturlig å tro at det var lekkasje der, men det er det ikke.

Noen tips? På forhånd takk :crazysant

Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet dukket opp etter at jeg bytta forgasserpakningen,

Noen tips? På forhånd takk :crazysant

Høres rart ut.. 90 hk 2.0, er en monopoint dette da. Har du sjekka den blå temp.føleren. Har du satt alle vakumslanger på igjen etter bytte av pakningen, og ikke minst på riktig sted!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider