Gå til innhold

Tråden om min 940 TURBO

Ranger emnet

R_Style

Anbefalte innlegg

• Svar 371
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Endelig kom pakka med ny clutch i dag, så nå blir det endelig godt å kjøre bil igjen... Bilen har vært et helvette å kjøre de siste dagene, så nå står bilen i verksted klar for bytting av clutch, utløserlager og svinghjuls-lager + bytte av kryss...

Ble orginal clutch (sachs), så får vi se om den duger... Er vel helst M46 kassa som kvelder før clutchen trur j, så vi får se...!:)

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke solgt bilen eller? :wonder

Kunne sikkert ha fått solgt bilen, men er ikke intr i selge den for skambud som j fikk opptil flere ganger...

Fjerna annonsa, så hvis det er noen som er intr, så får de komme med et vettugt bud, da er det større sjanse for at den blir solgt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga overstått, med bytta av trykkplate, lamell, utløserlager, svinghjuls-lager (veivlager)... Resten av tida denne helga gikk med på å sote rutene på 2 biler hele veien rundt, så nå har j en del solfilm liggende til overs...

Har igjen ca 20 meter med sunguard solfilm i 50cm høyde, og med en lysgjennomtrengelse/styrke på 35%, akkurat slik film som j har på min 940... dette er en solid og bra film, som er kurrant å legge på, og som varer LENGE ved riktig montering... Hvis noen skulle være intr i dette eller har noen spørsmål, så ta kontakt på PM... Filmen selges for 150,- pr meter + frakt...!

NB! Denne filmen kan IKKE sammenlignes med biltema, cd-cardic, torshov bilrekvisita sin "jalla" film, dette er solfilm som solfilm-spesialister bruker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du Massan :hello: Solgte bilen min i går, så den blir henta på Søndag...Får hint daglig om å kjøpe volvo....så vi får se...

( ) 98 BMW 320i Touring (under construction)

(x) 98 Volvo V70 2.0 Lt R Familieracer

(x) 94 Audi S4 Sedan 2.2tq

(x) 92 Audi 80 2.3 E Cab

(x) 94 Civic Vti EG9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du Massan :hello: Solgte bilen min i går, så den blir henta på Søndag...Får hint daglig om å kjøpe volvo....så vi får se...

Jo takk for det du...!:)

Bra noen hinter fram til noe litt fornuftig der ja :)

Menne, var ikke lenge detta clutch-opplegget mitt varte, nå står bilen ute på plassen her, med en slapp clutch...! Clutch-pedalen er helt løs, og den løser ikke ut, logisk nok...

Hydraliske pumpa til clucthen er problemet, stanga/staget som styrer inn/ut kobling står i konstant strekk, og den står skakt, så den har tydeligvis "hoppa" av på en eller annen måte... Når j trykker på pedalen, så skjer det ingenting, kun bremsevæske som spruter ut...

Hadde ut pumpa å sjekka litt i stad, og alt ser greit ut, så vi fikk satt sammen alt slik det skulle være igjen, og lufta pumpa og pedalen begynte å bli hard, så mens vi drev under bilen, kom j såvidt borti staget på pumpa, og pang sa det, så spratt den ut igjen... så lurer egentlig på om det er pakningen som er sliten... (den ble så og si ødelagt når den spratt av siste gangen når vi prøvde...)

Så i morgen blir det å kjøpe nytt paknings-sett til pumpa, med både fjær, mansjett,segering og pakninger...

Noen som trur det er selve pumpa som er problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda...slik går det når du kjører som et svin..hehe..ikke at jeg har stålpeiling, men det kan vel ikke være noe annet en pumpa vel..

Jobber med rekrutering til treffet på åkrestrømmen...ser ut til at det blir 3-4 stk fra veterangjengen..men det kan vi ta i andre tråden..

Lykke til med cutch...rendalen i helga forresten?

Jo takk for det du...!:)

Bra noen hinter fram til noe litt fornuftig der ja :)

Menne, var ikke lenge detta clutch-opplegget mitt varte, nå står bilen ute på plassen her, med en slapp clutch...! Clutch-pedalen er helt løs, og den løser ikke ut, logisk nok...

Hydraliske pumpa til clucthen er problemet, stanga/staget som styrer inn/ut kobling står i konstant strekk, og den står skakt, så den har tydeligvis "hoppa" av på en eller annen måte... Når j trykker på pedalen, så skjer det ingenting, kun bremsevæske som spruter ut...

Hadde ut pumpa å sjekka litt i stad, og alt ser greit ut, så vi fikk satt sammen alt slik det skulle være igjen, og lufta pumpa og pedalen begynte å bli hard, så mens vi drev under bilen, kom j såvidt borti staget på pumpa, og pang sa det, så spratt den ut igjen... så lurer egentlig på om det er pakningen som er sliten... (den ble så og si ødelagt når den spratt av siste gangen når vi prøvde...)

Så i morgen blir det å kjøpe nytt paknings-sett til pumpa, med både fjær, mansjett,segering og pakninger...

Noen som trur det er selve pumpa som er problemet?

(x) 92 Audi 80 2.3 E Cab

(x) 94 Civic Vti EG9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var endelig skru-økta ferdig...! Tok av slavesylinderen, sjekket pakingen (o-ringen), sylinderen og stempelet, og alt så bra ut... Eneste som var, var noen hakk i enden på sylinderen, som j slipte ned og pussa med fint sandpapir, så hakkene ble borte... Satt sammen greiene med ny semering og sjekka at alt var tett i sylinderen, det var den, potte tett når vi blokkerte enden på den, så alt var i orden med pumpa tydeligvis... Monterte dette tilbake på kassa, og begynte å lufte sylinderen, etter noen minutter var pedalen "hardere" og j hadde fått tilbake trykket, slik som det skulle være... var ute å kjørte akkurat nå i stad, og alt virket greit...! Eneste j stusser litt på, er at clutchen tar mye lenger inn nå, enn den gjorde før dette skjedde første gangen i går ettermiddag, er det riktig? Nå tar den tak bare få cm bra bunnen når j har pedalen nesten helt inne...

kan legge til at gaffelen så grei ut, samme gjorde enden på staget til sylinderen...

hvis du leser detta Marius, så skal du ha stooor takk for hjelpa! Kjempefint med hjelp!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går skjedde det nok en gang, stempelet hoppa ut av sylinderen... Ble lei hele opplegget, så lagde meg like greit et nytt stag som var 1cm lenger enn det forrige... dette ser ut til å fungere greit, har kjørt med det i 1 dag, så skal lufte clutchen igjen i kveld, for å se at alt er 100% etter dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod å spekulerte litt på om j skulle sote bakruta mi i morgen, og kom til den beslutningen at j skal prøve, selv om j egentlig hadde tenkt til å sette fra meg den jobben, så prøver j allikevel siden j har ca 20m solfilm liggende, så hvorfor ikke...

Blir litt krymping av filmen før den blir montert, for å oppnå best resultat...!

Kommer med bilder i morgen/onsdag etter at jobben er gjort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går begynte j å plukke ut bakseter og nakkestøtter bak for å komme bedre til på bakruta... Fikk skjært til filmen og tilpasset den, for deretter å "krympe" den til ruta sin fasong... Herregud for en jobb, krympinga gikk jo rett vest, og etter noen timer med banning og sværting, var filmen på ruta og klar til å ferdig-gjøres... Ble ferdig rundt kl 10 i går kveld, og da hadde det gått med noen timer for å få bakruta bra, men syntes det nesten ble for lyst å ha 35% på bakruta syns j... Kommer bilder av ruta når j kommer hjem igjen fra jobb i dag, men er nesten så j vurderer å sette fra meg denna "dritt" jobben til proffe fagfolk, for hater når det ikke blir 100%...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...trælsomt ja...!Trudde du var fagmann je :respect Leverer riskokern i mårå je, så da blir det å kjøre 740 ei stund...

(x) 92 Audi 80 2.3 E Cab

(x) 94 Civic Vti EG9

Lenke til kommentar
Del på andre sider