Gå til innhold

Tråden om min 940 TURBO

Ranger emnet

R_Style

Anbefalte innlegg

Ble bare en 8. plass i Athen... Var varmt og fint, men en helvetes by å kjøre bil i!!!!!! Verste kjøreturen j har vært med på!!! Messa i Danmark var ti ganger bedre!! Beste bilmessa j har vært på trur j... Vant klassa for utenlandske biler, og fikk høyeste installasjons-score... :)

Et lite tips ang solfilm på frontruta; legg den lyseste!! J har 35% pluss stripe, og j slit litt når det regner og er mørkt, sjøl med xenon.... :(

Nytt prosjekt på gang ganske snart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 371
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ble bare en 8. plass i Athen... Var varmt og fint, men en helvetes by å kjøre bil i!!!!!! Verste kjøreturen j har vært med på!!! Messa i Danmark var ti ganger bedre!! Beste bilmessa j har vært på trur j... Vant klassa for utenlandske biler, og fikk høyeste installasjons-score... :)

Et lite tips ang solfilm på frontruta; legg den lyseste!! J har 35% pluss stripe, og j slit litt når det regner og er mørkt, sjøl med xenon.... :(

Blir nok helst den lyseste filmen ja, for å være sikker...! :)

På 240`n sote j hele frontruta med 35% solfilm, og det var et helvete å kjøre med når det kom regn og asfalten ble bløt, men på tørre dager og når det var lyst, var det skikkelig PORR med sota frontrute...! mange som kikka fælt når dem ikke så no særlig inn hverken foran på siden eller bak... (hadde 14% på alle rutene bortsett fra frontruta...)

Men snuten er vel ikke dem som er mest begeistra for solfilm på hele frontruta, så må være litt fornuftig å ta den lyseste...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Er litt tøft med hel-sota front rute, helt til man blir stoppa... hehe

solfilmen på siderutene er 35% styrken, der 0% er helt mørkt og 100% er helt lyst...

Front ruta skal bli sota med 45% eller 53%, men trur det blir den lyseste filmen for å være sikker...

Bakruta har j ikke fått tatt enda, så den skal j ta i nærmeste framtid, den blir 35% eller 20%...

Det som er så fint med den filmen her i forhold til biltema, cd cardic film osv, er at denne er ripefri, og at den er X-antall ganger lettere å legge på...!:)

Om det er rondell felger eller kopier, vet j ikke... de ble byttet med noen 19" felger... volvo240tic på forumet her vet nok det bedre tenker j, siden det var hans gamle felger som satt på 240`n hans...

De rondell felgene er EKTE rondell ja, de satt på bilen mion da jeg kjøpte den, (eneste som var gjort med bilen) han hadde betalt ca20000 får de felgene da han kjøpte dem, 8,5X17

Kjempe fin bil du har foresten, liker 940'n din godt:)

-93 "]Volvo 240 Ocean Race(Utstillingsbil) Bilsport 2006

-00 Vw Caravelle 2,5TDI 200hk(Bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har nå bestemt meg, tror jeg :) , at jeg beholder bilen selv om jeg får fast jobb... like greit siden jeg vet åssen stand den er i også slipper jeg å begynne å styre med å lete etter ny bil...!:)

Har forresten skjedd lite i denne tråden, så jeg kan legge til at bilen nå står på verksted pga dårlig/lavt oljetrykk som må utbedres...! venter i spenning på at de fra volvo skal ringe meg ang bilen snart... kjedelig uten bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå bestemt meg, tror jeg :) , at jeg beholder bilen selv om jeg får fast jobb... like greit siden jeg vet åssen stand den er i også slipper jeg å begynne å styre med å lete etter ny bil...!:)

Har forresten skjedd lite i denne tråden, så jeg kan legge til at bilen nå står på verksted pga dårlig/lavt oljetrykk som må utbedres...! venter i spenning på at de fra volvo skal ringe meg ang bilen snart... kjedelig uten bil!

Ahhh! da ringte dem fra volvo i stad og sa at bilen var i orden igjen, de skulle kun sette sammen det som gjenstod så kunne den hentes i dag...! var en o-ring mellom olje-pumpa og blokka som hadde løsnet/revnet...! så da er alt bra igjen!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

her var det ikke mye til liv om dagen nei :)

Da har j fått handla inn en liten julegave til bilen, fikk tak i en strøken turbogrill i Stockholm av en på TPC forumet, så i løpet av romjula en gang, så blir det en liten "ansiktsløfting" på kjerra...!:)

Kom over noen 960 håndtak også, så spørs om det blir litt mer handel når j først er i farta...

Så hvis noen vil ha en chrome grill til 940 veldig billig, så er det bare å si ifra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg satt å lekte litt med tanken på at bilen trenger nye "suler" til våren/sommer`n, så j fikk en på PS forumet til å modde litt felger for meg... Har en sterk følelse for disse felgene her, med litt mer senking selvsagt... :)

940medfelger.jpg

18" BBS Nebula felger... Får tak i de (kopi selvsagt) for 10 000,- med dekk...!

Hva syns folket?

Noen andre felgforslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for responsen gutter! Vurderte såvidt det var R-felgene (kopi), men etter å ha sett flere 940`er med de felgene, ombestemte j meg ganske fort, passa liksom ikke helt...

Gleder med til våren kommer, så det blir nye suler! tviler sterkt på at det ligger no nebula felger under juletreet i år gitt ;)

God jul til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider