Gå til innhold

Hvordan er Xes-H50 bånd-diskantene ?

Ranger emnet

190e

Anbefalte innlegg

Skjønner.. så her må man lage skikkelig kasse da skjønner jeg... Hvordan fikser med dette på en grei å lett måte evt.. ?

Spiller så Xes 6"ene ikke noe særlig på midbass da eller ? Bare mest på mellomtone delen ?? Har du hørt på et skikkelig xes stereo eller ?

Burde nesten kanskje gi f.... i hele Xes greiene da , shoppe Seas sett og tilpasse dette på et dash som je å kan kjøpt..

Siden har kjøpt helt nye Tru amps i sommer ;)

men for all del,jeg har stor respekt for TRU ampene,de vil nokk trives meget bra med signal fra en XES head unit/dsp...

Cosworth,the search for power.

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kanskje ikke så dum ide det der med Xes amps/cd/dsp + seas kanskje...

Får nesten lyst til å prøve seg på Emma greia.. men er dessere for feig til det der ja...

Har skjønt at Xes unit/dsp + Tru amps funker bra... Fått BRA inntrykk av Tru i den lille stunda je har hatt dem til nå...

Hørte på Celine Dion på vei til Oslo idag , klar å fin stemme / brei å fin stereo bilde / masse detaljer.. Jeg trenger ikke å ha så mye volum for å høre bra og tydelig i bilen... Bruker kun 3 bånd på P.EQ i xes`n...

Hadde vært digg å prøvd to Tru Copper C-7.4 T amps sammed med Xes cd/dsp og evt. Seas... hehe

Men Copper koster skjorta..;( *synd at æ ikke vant de 40mill på V75 i hælga*

Å , så Seas kommer med noe nytt ja.. Det høres jo hefftig ut disse diskantene. Hva er det som skal være så spesielt med de?

Hvis du vet noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke så dum ide det der med Xes amps/cd/dsp + seas kanskje...

Får nesten lyst til å prøve seg på Emma greia.. men er dessere for feig til det der ja...

Har skjønt at Xes unit/dsp + Tru amps funker bra... Fått BRA inntrykk av Tru i den lille stunda je har hatt dem til nå...

Hørte på Celine Dion på vei til Oslo idag , klar å fin stemme / brei å fin stereo bilde / masse detaljer.. Jeg trenger ikke å ha så mye volum for å høre bra og tydelig i bilen... Bruker kun 3 bånd på P.EQ i xes`n...

Hadde vært digg å prøvd to Tru Copper C-7.4 T amps sammed med Xes cd/dsp og evt. Seas... hehe

Men Copper koster skjorta..;( *synd at æ ikke vant de 40mill på V75 i hælga*

Å , så Seas kommer med noe nytt ja.. Det høres jo hefftig ut disse diskantene. Hva er det som skal være så spesielt med de?

Hvis du vet noe..[/QUOT

du bør absulutt prøve emma,du kan ikke kjøre rundt med sån værstings utstyr,å ikke bruke det på konkuranse!! jeg ikke noe mere rundt den diskanten nei,men det sies att den skal være mye bedre enn den gammle,så det høres meget lovende ut!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm..hehe

tja tja.. det er vel andre som har det mye verre å hefftigere produkter enn meg..

hm.. få se vet du.. hva tiden viser seg...

synes folk er for opptatt av utstyret,jeg mener fortsatt att det er montøren/tweakeren som avgjør sluttresultatet....en godt montert 990kr.coax høtyaler spiller i de fleste tilfeller bedre enn ett 3-veis system som koster 10 lapper,som er slengt fra seg rundt om i bilen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye diskanten blir vel på 27 mm, mens den som er nå er 25 mm... Seas Lotus er absolutt å anbefale! Bruker det selv, frontsett og sub'er! :)

Hvordan låter de ? Har aldri fått lyttet skikkelig på Seas , bare så vidt i bilen til Anders.. Men det var så mye bråk rundt at det ikke var noe vits å høre på så lenge på Mann 2003/2004 messa hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan låter de ? Har aldri fått lyttet skikkelig på Seas , bare så vidt i bilen til Anders.. Men det var så mye bråk rundt at det ikke var noe vits å høre på så lenge på Mann 2003/2004 messa hvis jeg ikke husker feil.

ta deg en tur til helga du så kan vi spille litt musikk:) så kan du får høre, den nye diskanten er ikke klar ennå så hvordan den låter er litt tidlig å si, men det virker bra hittil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å ha så store elementer som 5,5" , 6" , 6,5" på dash`n i grunn ?

Har kun hørt mest i 4" , 4,5" og en gang (svensk bil ) med Polk 5,25" på dash`n med 8" som mid i kickerpanlet..

Blir det mer oppløsning av mellomtone delen hvis man bruker kun elementer til det og midbasss som egen enn å ha "alt samlet" i samme element ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store elementer i dash`n er generelt ikke noe problem så lenge du kan gi dem tilstrekkelig kassevolum. Dog kan refleksjoner fra frontruta skape mye trøbbel, men vil i mange tilfeller gi et (feilaktig) inntrykk av et "bredt og luftig" lydbilde. Dette er egentlig fasefeil introdusert av de nevnte frontruterefleksjonene, men kan helt klart høres tøft ut, og mange vil ikke ha noe problem med å leve med det.

Å avlaste mellomtonen med en midbass KAN føre til bedre oppløsning, ettersom mellomtonen slipper å gjengi både mellomtone og midbass. Midbass krever langt mer slaglengde enn mellomtone, og kan være med på å mudre til/komprimere lyden om elementet blir presset for langt. Dog skal man huske på at man introduserer nok et par elementer, og selv om man vinner noe må man også jobbe endel mer når man har ennå fler elementer som skal jobbe sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok..

har hørt at ved brukt av 6.5" på dash`n kan farge lyden litt på midbass delene enn hvis man hadde brukt den et annet sted..

men dagens 6.5" elementer som da blir som regel produsert ved å montere f.eks i dørene eller på andre områder der men har en slik åpent Air funksjon..

Hvordan vil dette virker f.eks å montere inn 6.5" på dash uten form for noe kasse under dash dem i dash`n ?

At dem bare spiller i "rommet" under dash`..

Lenke til kommentar
Del på andre sider