Gå til innhold

Endelig noen bilder!

Ranger emnet

Trond D

Anbefalte innlegg

Kan nok alltids hjelpe, bare kjekt det :) En liten forklaring skal du få, men jeg har ikke peiling på hva delene heter, så jeg håper du forstår!

Først så må du av med hjulet. Deretter løsner du kalipperen å legger den til sides, med slanger på(en bolt), og tar ut bremseklossene. Så er det 2 muttre som må av, bak skiva. Du ser det når du stapper huet bak. Er du stenger som skal av ser du. Når de er av så skal hele demper greia med bremseskive kunn henge i motor rom, 2 mutre ( om du har gjort riktig). Ta av de.

Så ma du klemme sammen fjøra å løsne bolten på toppen. Ta av alt du får av. Så gjennstår kunn den som holder demperen fast. Den varmer du med flamme i et minutt, og så løsner du den med en tang. Nå er det bare å ta ut demperen å sette i ny, å gjøre alt i motsatt rekkefølge.

Håper dette var til å forstå, he he :D

glimrede det!:) skal se på det med en gang jeg kommer hjem. Gleder meg:)men hvordan var det da du byttet bak da? og viktigst av alt: hvordan var bilen etter byttet og legger du merke til at du har det staget under bilen?

*roger*

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-vw polo:S

-200sx S13, E85 edition 320 RWD;)

X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 243
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bak er det enkleste. Om du ser på bildene forrige side så forstår du. Gjekk opp, ta av hjul, løsne en mutter oppe inni fjæra, dra fjæra ut og sett inn ny. Demper: To bolter som må løsnes, oppe og nede, dra den ut inn med ny. Den nye fester du først oppe, så setter du en gjekk under bremseskjeva (på det tykkeste) og gjekker opp til du får bolten gjennom nede. Ferdig :) Brukte 10 min på den ene sia, he he.

Bilen er mye hardere i humper å slikt, men ligger mye bedre på veien, kan anbefales. Angående det lille staget så koster det ikke all verdens, merker det vell en smule. Men nå er ikke jeg den som merker slikt så godt da.

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ja det var sannelig på tide. Angående kapping så tar jeg det med ro. Nå er det jo på, gidder ikke stresse med det :)

Når det gjelder lykteviskerne så hvet jeg faktisk ikke, var noen andre som gjorde det. Men vil anta at det bare er til å skru av motoren på hver side å nappe ut stanga.

96 Volvo 945 B230ft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått tatt forstillingskontroll ennå da? Ryker en1000-lapp der vettu:P + godkjenning på biltilsynet 550,- - Koster å være kar;)

Nei har nerprioitert det, tar addon fyste. Vente på de små leppene forran, de koste, å så trenge eg penger te lakk. Får se itte det. Har du godkjent?

96 Volvo 945 B230ft

Lenke til kommentar
Del på andre sider