Gå til innhold

Endelig noen bilder!

Ranger emnet

Trond D

Anbefalte innlegg

• Svar 243
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei du.

kult at du har fått demperene. ta ein syk haug med bilder å sånn så kan eg lere d eg og:) eg har aldri skifta dempere, men eg ska kjøpe bilstein sjøl å trenge å lære koss ting ska jørs.

kor kjøpte du de å ka kosta de tilsammen? ska du skifte foringer å sånn og eller? men uanz, ta masse bilder å legg ut alle:)) lykke t;D

Roger:)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-vw polo:S

-200sx S13, E85 edition 320 RWD;)

X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk. Betalte 5773 i postoppkrav. Skal ikke ta noen foringer denne gang, kunn demper og fjær. Skal gjerna ta dem i morgen på snap drive lura. Å ta bilder har en tedens til å bli glemt, men jeg skal prøve å få tatt så mange som mulig. Handla hos pedersen racing, bestile på mandag, fikk dem i dag.

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioi då blir d jammen meg ein bestilling på meg og når dimmepengene mine komme inn i pengebingen min:) eg trodde d sko bli dyrere... ka senkesett ska du ha då?

Lesofjors som jeg kjøpte for over et år siden. Det har ligget ei stund ja!

96 Volvo 945 B230ft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrik ut når du skal handle så skal jeg se om jeg ikke kan ordne en noe greiere pris for deg;)

JAJA SEFF;D d blir handling med ein gang eg komme hjem fra millen (11dager igjen dag;D) ka slags dempere har du Ronny? sorry OT:\

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble bilen senka forran og. Bilder kommer senere, selv om det ikke ble tatt så mange. 1 time tok det å skjifte dempere og fjærer forran :D

hei. skifta du alt sjøl eller fekk du någen t å jørr d for deg? va d stress? eg vett ikkje koss du jør d så hvis du kan skrive opp ein forlaring (eller jelpa når eg stupe ut i d...:))

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. skifta du alt sjøl eller fekk du någen t å jørr d for deg? va d stress? eg vett ikkje koss du jør d så hvis du kan skrive opp ein forlaring (eller jelpa når eg stupe ut i d...:))

Kan nok alltids hjelpe, bare kjekt det :) En liten forklaring skal du få, men jeg har ikke peiling på hva delene heter, så jeg håper du forstår!

Først så må du av med hjulet. Deretter løsner du kalipperen å legger den til sides, med slanger på(en bolt), og tar ut bremseklossene. Så er det 2 muttre som må av, bak skiva. Du ser det når du stapper huet bak. Er du stenger som skal av ser du. Når de er av så skal hele demper greia med bremseskive kunn henge i motor rom, 2 mutre ( om du har gjort riktig). Ta av de.

Så ma du klemme sammen fjøra å løsne bolten på toppen. Ta av alt du får av. Så gjennstår kunn den som holder demperen fast. Den varmer du med flamme i et minutt, og så løsner du den med en tang. Nå er det bare å ta ut demperen å sette i ny, å gjøre alt i motsatt rekkefølge.

Håper dette var til å forstå, he he :D

96 Volvo 945 B230ft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor du har fått tak i det volvo klistere du har i bakruta? Det var vel du så hadde d? Trur det va din bil eg såg i mekjarvigå igår med det... (?)

Jada, stemmer det. Det kjøpte Volvo740turbo her på forumet for meg i sauda. Men Kelly`s selger.

96 Volvo 945 B230ft

Lenke til kommentar
Del på andre sider