Gå til innhold

Demontering av dørtrekk

Ranger emnet

Passat3B

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan man får av dørtrekkene på en Passat 3B?

Har fått av skruen som sitter under, løsnet håndtak og klipsene på sidene, men virker som det sitter dønn fast i toppen mot vindu:(

Noen flere klips eller skruer osv som må av rundt omkring?

Hilsen en som sliter med å få satt inn nye høyttalere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne satt inn diskant også skjønner du:( Den sitter helt i toppen av døra.

Den øverste delen av trekker der diskanten sitter virker å sitte DØNN fast.

Kan ikke se no klips eller skruer der heller

trodde dørtrekket bare var "presset" inn under lista på innsiden av vinduet, om du skjønner hva jeg mener..

hvilken modell er 3b? 96-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med på den..Men hvordan får man løsnet døråpneren fra trekket i tilfelle?

Virker ikke som man får skyvi no plastramme rundt der til side eller no sånt

'

på audi a4 er det en vaier festet på baksiden. Er vel sikkert ganske likt på passat. Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt bok på bilen. Er utrolig bra bøker. Heter dem haynez eller no. Veit ikke hvordan det staves men ... :) Koster vel 150 - 200kr. Burde vært med alle biler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på at dørtrekket bare "henger" på to eller fler kroker helt øverst. Dersom du har løsnet skruer nederst, og løsnet andre clips skal det bare være å løfte trekket oppover. På den måten løfter du den av krokene, slik at låsepinnen, som går opp og ned når du låser - blir stående igjen. Dette har hvertfall vært løsningen på alle VAG-biler jeg har vært borte i!!

Bøkene det er snakk om her er hvertfall en god måte å finne ut om det stemmer på, dersom du gjerne vil sjekke litt først :)

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider