Gå til innhold

Høyt oljeforbruk BMW 318...

Ranger emnet

El_diablo

Anbefalte innlegg

En kompis av meg har en BMW 318 93 modell. Jeg var med å fylle olje på den for 1500 km siden. Da var den nesten tom for olje. Måtte helle på 4 1/2 liter olje. Nå er den så tom at det ikke kommer merke på peilepinnen og du hører på motoren at det ikke er noe olje når den går. (Bare startet i 2 sek.) Hva kan være galt? Har ikke fått sjekket filteret eller bunnpluggen enda, så det kan være en liten ting. Men hva andre ting kan det være? Har ikke sett noe blårøyk fra eksos og motoren virker ganske tørr utvendig. Heller ikke noe olje i kjølevannet osv. Parkeringen der bilen har stått er også tørr.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke noe synlig galt. Untatt oljen som forsvinner så j***** fort. Ikke tegn til lekasje, eller blårøyk fra eksosen. Han som eier bilen snakket med naboen sin som også har en identisk bil. Han sa at det var helt normalt. Hans bil brukte mer olje. Syns det høres veldig rart ut. :wonder

Når det gjelder hvor mye olje vi tømte på sist, så tømte jeg på 3 1/2 liter. Kompisen min sa at han hadde tømt på en liter før, men kan være at han har sett feil. Vet ikke hvor stor "oljetank" det er på de bilene der.

Uansett 4 eller 4 1/2 liter olje på 1500 km er.... drunk

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Hvis han har kjørt uten olje på motoren, er den NEPPE i toppstand nå akkurat..

Btw..

Ha bilen i gir, rull nedover en ganske lang nedoverbakke og se i bakspeilet når du gir gass igjen... Med det forbruket du snakker om her vil det ryke blått i lange baner..

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider