opel freak Skrevet Oktober 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 Jeg skal ta noen rustflekker rundt takluke åpningen og i den forbindelse lurer jeg på hvordan jeg kan ta ned innertaket på best mulig måte? (altså ikke ødelegge eller skade plastikk detaljer o.l) Er plastikk dekslene som sitter på a,b og alle andre stolper festet med clips? altså bare å rive de av? Skal også ned med takluken og få smurt den opp litt, er litt treig :) Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet Oktober 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 zoom zoom skrev: Jeg skal ta noen rustflekker rundt takluke åpningen og i den forbindelse lurer jeg på hvordan jeg kan ta ned innertaket på best mulig måte? (altså ikke ødelegge eller skade plastikk detaljer o.l) Er plastikk dekslene som sitter på a,b og alle andre stolper festet med clips? altså bare å rive de av? Skal også ned med takluken og få smurt den opp litt, er litt treig :) Lykke til :D Stort sett festet med klips, men du finner noen skruer også! Dette ser du ved å bikke ut runde plastikkopper over skruehullene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Oktober 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 veldig enkelt med deksla sånn egentleg, ødela ikke noe når eg tok ned alle deksla hos meg... men var verre med klipsa som holder taktrekket i bakre kant... brakk noen av dem :( Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Oktober 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 Da var innertaket nede men jeg fant fort ut at det ikke er mulig å komme til å slipe bort all rusten, sandblåsing er heller ikke aktuelt for det blir så mye rot. Derfor har jeg bestilt Ferromax som jeg setter all min lit til :) Edit: Var litt skriveleifer. Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Oktober 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Bilder av rustskaden rundt takluken; Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Bruk stålbørste for drill! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Oktober 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Ja på utsiden som vist på bildene ja, det er også en bakside med noen profiler hvor jeg ikke kommer til med børste...... Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole626 Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Sandblåse som er tingen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Oktober 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Gjerde007 skrev: Sandblåse som er tingen! Har tenkt på det, blir så mye styr. Må jo ha vår rengjøring etterpå :) Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 en skikkeleg interiørvask skader INGEN! :P men må si eg er blitt motstander for stålbørste... etter eg prøvde det på ene bjelken på understellet mitt... den bare polerte rustet... anbefaler heller en negerkuse på drillen da... Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Elanzer skrev: en skikkeleg interiørvask skader INGEN! :P men må si eg er blitt motstander for stålbørste... etter eg prøvde det på ene bjelken på understellet mitt... den bare polerte rustet... anbefaler heller en negerkuse på drillen da... Negerkuse? Sånn svart porøs skive man monterer på en drill eller vinkelsliper? Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 ja, som biltema kaller det "grovrengjører" hehe :) Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet November 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 Elanzer skrev: ja, som biltema kaller det "grovrengjører" hehe :) Fint å ha sine egne "lettgripelige" navn, finner lettere verktøyet da, hehe :) Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg