Gå til innhold

nsern min hakker!! hjelp!

Ranger emnet


maxgets

Anbefalte innlegg

Når jeg kjører min nsr 125 så hakker motoren litt, mest på en 4-5-kanskje 6tusen rpm.

Merker det best når jeg holder gjevn gass

 

Den hakker ikke når jeg har den i fri og jeg ruser den.

 

Den starter fint å den går lett opp i turtall

 

Den har gjort det lenge

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min 98mod nsr hadde jg problemer med tennpluggen, satt ngk plugger på den orginalt med "R" i typebetegnelsen. "R" står for resistans eller no og er en støyskjerming i tennpluggen. Det som skjedde var at tennpluggene gikk i stykker når de hadde sånn resistans, så ble anbefalt til å bytte til noen uten og da ble problemet borte....

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To-taktere krever hyppig tennplugg vedlikehold/rengjøring skal motoren yte optimalt..

 

Du får sette inn pluggene som anbefales av Honda og justere gnistgapet.

 

Blir ikke motoren bedre da, så bør du se på drivstoffsystemet. Tenningssystemet til nsr`en er fullelektronisk, så er ikke stifter etc som kan lage sprell.

 

Står motoren lagret med bensin i forgasseren over en lengre periode, så fordamper bensinen og du får avleiringer (svovel) som kan tette igjen deler av forgasseren. Dette kan igjen føre til at motoren går magert og den kan få redusert levetid eller skjæres. Slike rester kan gi symptomer som du har.

 

Regner med du har rengjort luftfilter etc..

 

Vær klar over at motorsykler har et omfattende vedlikeholdsprogram. Hvis du driter i det så ber du om trøbbel.. Har sett mange tragiske sykler som er voldtatt av tidligere eiere :p

 

Skaff deg verkstedsmanualen og gjenomfør service som Honda anbefaler :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hondaen

To-taktere krever hyppig tennplugg vedlikehold/rengjøring skal motoren yte optimalt..

 

Du får sette inn pluggene som anbefales av Honda og justere gnistgapet.

 

Blir ikke motoren bedre da, så bør du se på drivstoffsystemet. Tenningssystemet til nsr`en er fullelektronisk, så er ikke stifter etc som kan lage sprell.

 

Står motoren lagret med bensin i forgasseren over en lengre periode, så fordamper bensinen og du får avleiringer (svovel) som kan tette igjen deler av forgasseren. Dette kan igjen føre til at motoren går magert og den kan få redusert levetid eller skjæres. Slike rester kan gi symptomer som du har.

 

Regner med du har rengjort luftfilter etc..

 

Vær klar over at motorsykler har et omfattende vedlikeholdsprogram. Hvis du driter i det så ber du om trøbbel.. Har sett mange tragiske sykler som er voldtatt av tidligere eiere :p

 

Skaff deg verkstedsmanualen og gjenomfør service som Honda anbefaler :-)

 

Har akkurat bytta plugg.

Og fjernet luftfilterboksen og satt på en skumgummiluftfilter fra crossern.

Det hjalp litt men ikke nok:)

 

Får ta å demontere gassern å se etter avleiringer da:)

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble anbefalt av kellox norge å bytte til plugg uten resistans, men det var ikke "lov" da, så de måtte levere de med resistansplugger. eller nå hva det heter!

 

Funka på min nsr iallefall

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

Ble anbefalt av kellox norge å bytte til plugg uten resistans, men det var ikke "lov" da, så de måtte levere de med resistansplugger. eller nå hva det heter!

 

Funka på min nsr iallefall

Jeg har denso w27esr-zu er det "r" plugg?

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

På min 98mod nsr hadde jg problemer med tennpluggen, satt ngk plugger på den orginalt med "R" i typebetegnelsen. "R" står for resistans eller no og er en støyskjerming i tennpluggen. Det som skjedde var at tennpluggene gikk i stykker når de hadde sånn resistans, så ble anbefalt til å bytte til noen uten og da ble problemet borte....

Jeg sliter ikke med att pluggen går da.

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, hvordan vet du at den ikke er gåen? på min kunne jeg noen ganger kjøre 2mil før den røyk, med startproblemer og rykking under pådrag som symptomer. bytta vel 10 plugger før jeg fikk tipset om å bytte til plugg uten støyskjerming

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

oki, hvordan vet du at den ikke er gåen? på min kunne jeg noen ganger kjøre 2mil før den røyk, med startproblemer og rykking under pådrag som symptomer. bytta vel 10 plugger før jeg fikk tipset om å bytte til plugg uten støyskjerming

 

Jeg veit hvordan gåene tennplugger er.(kjører cross, lærer det for tda)

 

Den starter lett som bare det, merker ikke att den hakker så veldsig på pådrag men er når jeg holder turtallet jevnt på en 4-5-6tusen.

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår